Az ezres Fazer nem egy igazán régi modell, de a keresztsíkú főtengellyel gyártott R1 felbukkanása alapvető kérdést vet fel: mikor kapja meg az új blokkot a kissé unalmasnak tartott naked?
Az új R1 ugyan nehezebb és gyengébb is, mint közvetlen vetélytársai, de olyan karakterrel bír, ami csak a legjobb európai sportmotorokra jellemző. A szokásosnál drágább megoldás a hazai árakban látszik csak igazán, de a többi európai piacon is a drágább japánok közé tartozik az R1. A különleges megoldás megjelenését cáfolták a hatszázas osztályban, de mi van a Fazerrel? Az ezres nakedbe kiválóan illene az új blokk, a minimálissal nagyobb súly és alacsonyabb teljesítmény itt nem számít magas árnak az erősebb középtartományért és a csodálatos hangért cserébe.
Az új Fazernek, követve az R1 és MT-01 hagyományait, már hatdugattyús fék dukálna (legalábbis az ABS nélküli verzióban), némi változás az unalmas fejidomon, és persze egy sokkal izgalmasabb motor. A Yamaha határozottan cáfolta a keresztsíkú főtengelyes FZ1 megjelenését 2010-ben, de a távolabbi jövőről nem beszéltek. Ha ez azt jelenti, amit mi is gondolunk, akkor a japánok komoly felfájást okoznak majd 2011-ben az európai gyártóknak. Azt már a CB1000R óta tudjuk, hogy tudásban képesek felvenni a versenyt, az R1 blokkjával azonban különlegességben is az olasz, angol és osztrák nakedek pozícióját fenyegethetnék. Addig is türelmetlenül várjuk a híreket és a szavazatokat, kell-e nekünk izgalmas japán naked?!