A Triumph bejegyeztetett egy régi, ám mégis új nevet. Az Európai Szabadalmi Hivatalnál levédetett név a Trident, és ez már önmagában is élénk találgatásra ad okot. Hiszen az elnevezés eredeti birtokosa egy igazán modern, innovatív motorkerékpár volt, amikor 1968-ban legördült a szalagról.
A Triumph Trident (és ikertestvére a BSA Rocket 3) kora legkiválóbb és legkívánatosabb motorja lehetett volna. A sor3-as, nyomórudas erőforrásban külön vezérműtengely gondoskodott a szívó, valamint a kipufogó oldalon lévő szelepek működtetéséről. Csupán egy dolog nem sikerült tökéletesen: az időzítés. Ugyanis ’69-ben világszerte utcára került a Honda CB750 is, ami könyörtelenül ellopta a showt, és persze mindenki szívét.
A név azonban nem merült feledésbe. Az 1975-ig gyártott motorkerékpárt a nevében 1990-ben újjáélesztették és egy kifejezetten jó szériát hoztak létre. Most pedig harmadjára is előkerül a legendássá érett elnevezés. Azt még nem tudhatjuk pontosan, hogy mit terveznek a britek a jól csengővé érett névvel. Ám az amerikai Electrec magazin munkatársainak az a füles esett le a hivatásos szivárogtató fáról, hogy azt egy elektromos motornak szánják.
Az elképzelésnek több, mint valószínű, hogy akad valami alapja. A legtöbb nagy motorgyártó vállalat évek óta azon ügyködik, hogy ők tegyék meg az első olyan lépést, amivel valóban kinyitják az elektromos motorkerékpárok piacát. A britek azonban egészen eddig hallgattak ezügyben, pedig lemaradni egészen biztos, hogy ők sem akarnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »