Egy motort vezetni csodálatos érzés, de a két kerék jelentette veszélyt sokan nem vállalják. Talán nem véletlen, hogy egyre több 3 illetve 4 kerekű motor(szerű) járműről olvashatunk.
Kétség sem férhet hozzá, hogy a kisméretű, kis teljesítményű ugyanakkor alacsony fogyasztású járművek jelentik a mindennapi közlekedés jövőjét. Bár a kerékpárok nyújtják a leginkább környezetbarát megoldást az A-ból B-be problémára, valójában legtöbbünk számára nem alkotnak igazi alternatívát a mindennapi közlekedésben. A következő lépcsőfokot a robogók, kisköbcentis motorok jelentik. Ezek a járművek valóban alacsony fogyasztásúak, ám az időjárás viszontagságaitól nem védik utasukat és sokan a két kerék jelentette veszélyt sem hajlandóak felvállalni.
A futómű \zárható\, akárcsak az MP3 esetében
A Piaggio MP3 mára modellcsaláddá bővült, legújabb változata már hibridhajtással áll a környezettudatos robogósok rendelkezésére. Az Onroad virtuális hasábjain is beszámoltunk számos prototípusról, érdekességről, amelyek a fenti problémára adnak valamiféle megoldást: gondoljunk csak a Sbarro-féle Pendolautóra, a Wes’ll „négykerekűsítő” csomagjára vagy éppen a Smerára. A 4MC is egy ilyen tanulmány, és egyben bizonyíték arra, hogy a közlekedés közeljövőjéről sokan ugyanazt gondolják. A négy kerék jelentette biztonság azokat is nyeregbe ültetheti, akik nem éreznek magukban elég ügyességet egy robogó elvezetéséhez. A viszonylag nagyobb méret egyik pozitív hatása, hogy egy félig, vagy teljesen zárt felépítményt, azaz karosszériát lehet a motorra szerelni, amely megvédi a vezetőt és utasát az időjárás viszontagságaitól. Igazság szerint a brit Nick Shotter találmánya egyáltalán nem újdonság, 2000-ben a Kereskedelmi és Ipari Hivatal fejlesztési díját is megnyerte.
A közel két évtizedes fejlesztés eredménye egy figyelemre méltó masina. Jelenlegi formájában 58 centiméter széles (a kormány 66 centiméter széles), a beépített erőforrástól függően tömege 160-200 kilogramm körüli, 45 fokban dönthető mindkét irányban. A masina a robogókhoz hasonlóan alacsony tömegközépponttal rendelkezik, az azoktól kicsit nagyobb méret pedig lehetővé teszi, hogy akár elektromos hajtáshoz szükséges akkumlátorokat is beépítsenek, ha éppen elektromos hajtásban gondolkozunk.
Bár a Smerához képest ez a korábbi koncepció elnagyoltnak tűnhet, de bizonyíték arra, hogy a Európában sokan ugyanúgy gondolkoznak a közlekedés jövőjéről. A gazdasági válságon is hamarabb túllépnénk, ha viszonylag olcsó, de nagy számban értékesíthető járműveket gyártanának a „nagyok” is.