Flossie a világon egyedülálló módon bírja a hőséget, hideget, zajt, fáradtságot. Munkája monoton, motorokat kell hajtania egész nap, váltani, gyorsítani, fékezni. Flossie a Castrolnak dolgozik, és születése szerint egy robot.
A Castrol új munkatársa tehát nem lelkesedése miatt olyan népszerű a cégben, sokkal inkább tanulékonysága és munkabírása miatt. Robogó vagy nagymotor, Flossie-nak mindegy, képes bármihez idomulni, megtanulni a váltást, gázkezelést, kuplung használatot, ahogy azt mi is tesszük egy új motorra ülve.
Egy dologban azonban biztosan jobb nálunk, mégpedig abban, hogy képes ugyanazt a mozdulatot bármennyiszer megismételni és sosem unja meg. Feladata a fékpadon futó motorok kezelése, így a Castrol az új olajokat az eddigieknél is alaposabban, pontosabban, és ami a legfontosabb, gyorsabban tesztelheti. A robotot nem zavarja a 16.000-es fordulaton ordító motor zaja hosszabb távon sem, és soha nem hibázik. Eljött a robotok ideje?
Szerencsére még nem. A robotokból egyelőre egy nagyon fontos tulajdonság, és ez pedig a szubjektivitás. Bár a tesztek nagyobb részével kapcsolatos elsődleges kritika mindig is a szubjektív vélemények ellen irányul, mégsem lenne igazán népszerű egy kizárólag táblázatokat tartalmazó bemutató, leszámítva a katalógushuszárok szűk rétegét. A motorozás igazi értelmét egy számsor nem tudja visszaadni. Az üléspozíció és a motoros harmóniája, a hanghatások, a menetdinamika, az érzések és érzelmek és a veszély, kaland vagy szabadság illúziója. Ezekről csak egy emberi lény tud beszámolna, legalábbis a technika mai szintjén még nem kell attól tartanunk, hogy a motorválasztáshoz elég egy fékpadon készült adatsort átböngészni, hiszen minden más tekintetben ugyanazt kapjuk a pénzünkért, bármelyik szalonba térünk be.
Cimkék: