A napokban mutatták be Japánban a Honda Faze 250 nagyrobogót. Igazi jelentősége, hogy elsőként viseli magán a VFR1200 stílusjegyeit, amelyek a Honda jövőbeni palettájának arculatát várhatóan meghatározzák.
A Faze 250 egyelőre csak Japánban lesz kapható, 2010 vége előtt várhatóan nem is érkezik meg hivatalos formában Európába. A negyedliteres, egyhengeres, négyszelepes, injektoros blokk 23 lóerőt és 23 newtonmétert teljesít, ami a 180 kilogrammos saját tömeget már dinamikusan tudja mozgatni. A dupla acél bölcsőváz, a hagyományos 35 milliméteres első villák és a két hátsó rugóstag nem okoznak meglepetést ebben a kategóriában, a CBS fékrendszer és az opcionális ABS viszont igazolja a Honda biztonságos motorozásért tett erőfeszítéseit. A 13-as kerekek korrekt rugózó elemekkel párosítva már képesek az úthibákat megfelelően elnyelni, de méretükkel még nem teszik lehetetlenné egy normális, két bukósisakos ülés alatti csomagtartó kialakítását.
Az üléspozíció nagyon kényelmesnek tűnik mind a vezető, mind az utas számára
A puszta műszaki adatokon túl az igazi érdekesség azonban mégis csak a design, amely nem csupán a jövőbeni VFR1200-asra hasonlít, hanem a teljes modellválasztékot felülírhatja. A közelmúltban a CBR1000RR vezette be ezt a gömbölyű formát, a Faze pedig a téma továbbgondolása, és felvezetése a csúcsmodellnek, ami a V4-es blokkal szerelt túramotor lehet. A fejforma ma még szokatlan, de jobb, ha elkezdjük ízlelgetni. Sok ilyen vár még ránk.