Tegnap beszámoltunk az új VFR-ről szóló legújabb pletykákról, ám még aznap bejárták a világsajtót az új motor kémfotói.
Ahogy az lenni szokott, a motor képeit a gyártó jó előre kiszivárogtatta, így elég időnk lesz megszokni az új formát. Ahogy Takagi Sigeru ígérte, a párhuzam a koncepció és a tényleges motor között nyilvánvaló: a fejidom, az oldalidomok és a tank tényleg hasonlítanak a tavaly bemutatott formákra. A rossz minőségű képeken egy dolog azonban így is szemet szúr: az masina kardán hajtású lesz. A motor technikai sava-borsát pedig a kétkerekűek világába ezzel a motorral bevezetésre kerülő változó hengervezérlés nyújtja. Az autók világában ez a rendszer már nem jelent újdonságot: a Honda mellett a Chrysler is rendelkezik hasonlóval. A Chrysler 300C-be is beépített HEMI V8-as esetében 4 henger kapcsolódik le, amikor alacsony a teljesítmény-igény.
Az újságírói tesztek szerint a 300C-ben a váltás az üzemmódok között észrevehetetlenül történik, ne felejtsük azonban, hogy egy motorkerékpár esetében sokkal közvetlenebb visszajelzéseket kapunk a technikától. Nem akarok látatlanban, már most pálcát törni a rendszer felett, inkább reménykedek, hogy ez a megoldás megkérdőjelezhetetlenül jól sikerült. A Honda VTEC változó szelepvezérlése első éveiben sokaknak nem volt szimpatikus működése miatt, az általunk is kipróbált második generáció ott is sokkal finomabbra sikerült. Jól értesültek tudni vélik, hogy az új VFR esetében a hátsó két henger nem fog működni kímélő üzemmódban: ekkor nem kapnak üzemanyagot, csökkentve a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, az aggregát pedig egy sorkettes 600 köbcentiméteres erőforrásként fog funkcionálni.
Remélhetőleg jövő tavasszal saját tapasztalataink alapján beszámolhatunk a rendszer működéséről: kíváncsian várjuk, vajon a DSG váltó tényleg beépítésre kerül-e ebbe a motorba.
/chapter>