Mit tehet a motoros, ha kedvencét imádja, de a technika már öregecske?! Természetesen tuningol.
A Honda VFR800 nem éppen egy modern motor. A 2002-ben bevezetett általunk is tesztelt változat különlegességét a ma ritkaságszámba menő változó szelepvezérlés adja. A VFR mára azonban legendává vált. Lehet becsmérelni az avítt technikát, a hagyományos futóművet, a versenymotor-múlthoz talán méltatlan lemaradást, de akit egyszer megfertőzött a V4-es gép szeretete, nem, vagy csak nehezen szabadul a motortól a látszólagos hiányosságok, technikai lemaradás ellenére. Sokak kedvence az RC46 első, V-TEC nélküli változata, amely öregecske mivolta ellenére egy igazi unikum a motorok között.
Egy VFR-t viszont nehéz tuningolni. A célszerű kompresszió-növelés a fogaskerék meghajtású szelepvezérlés miatt költséges és nem is túl hatékony megoldás, egy sportkipufogó pedig nem szolgál komoly teljesítménynöveléssel. Az amerikai A&A Performance mérnökei a teljesítménynövelés más módját választották. Az ötödik generációs (1998-tól 2001-ig gyártott) VFR-hez egy egyszerűen felszerelhető feltöltő-készletet terveztek. Két év fejlesztés után elkészült a végleges változat, a forgalmazás májusban kezdődik. A két év nem ment veszendőbe, az alkatrészek igényes mérnöki munkáról árulkodnak, a készlet teljessége pedig lenyűgöző.
Sajnos ez az 50-60 százalékos teljesítménynövelés, az igényes mérnöki munka elég drága, az 5495 dolláros vételár meghaladja egy jól karbantartott modell piaci értékét. A készlet ráadásul nem tartalmazza az átalakított motorhoz ajánlott PowerCommander-t és a sportkipufogót sem. Hogy megéri-e? Döntse el mindenki maga. Tervek szerint a változó szelepvezérlésű változathoz is hamarosan elkészül a kompresszor-készlet, így a hatodik VFR-generáció sem marad ki a jóból.