Tegnap már felhívtuk olvasóink figyelmét a BMW debütálására a superbike világbajnokságban, azonban ne feledkezzünk meg egy patinás olasz gyártó új gépéről se. A bajorok mellett az Aprilia újdonsága, az RSV4 is első versenyét futja a hétvégén.
Az Aprilia a hetedik márka, amely részt vesz az idei World Superbike bajnokságban. A négy nagy japán és a BMW sornégyes gépszörnyei, valamint a Ducati felhizlalt V2-ese mellett az Aprilia V4-ese igazi technikai csemegét és különlegességet jelent. Mivel tuningolt utcai versenymotorokról van szó, a MotoGP-ből származó, hétköznapi motorosok számára is elérhetővé tett technikák összehasonlítása is ez a versenysorozat. Habár a csapat és a két versenyző – Max Biaggi és Shinya Nakano – is folyamatosan a további fejlesztésekről beszél, az egyik korábbi nyilatkozatukban említett 210 lóerős teljesítmény vélelmezhetően izgalmas versenyeket eredményez. Ki tudja talán csak a taktika a korai gyenge szereplés magyarázata, vagy éppen a konkurencia megtévesztése. Egy biztos, az RSV4 hangja lenyűgöző, talán csak az új Yamaha R1 muzsikája mérhető hozzá.
Meglepő, hogy egyelőre csak az alkatrészek beszállítóinak, illetve egy olasz farmergyártó cégnek a kis reklámjai találhatók a motoron, hiszen ez egy költséges technikai sport. Talán az Aprilia egy újabb meglepetéssel készül és csak a versenyen láthatjuk a szponzorok reklámjait? Amennyiben nem így lesz, akkor a gyári piros-fekete fényezést kell keresni a képernyőkön.
Az alábbi kis videón az Aprilia csapat bemutatása, a vezetők és technikai szakemberek nyilatkozata látható és hallható elvárásaikról, reményeikről. Igaz olaszul, azonban legalább angol felirat van a filmben.