Bocsássuk rögtön előre, hogy a különleges kisteherautó soha nem került kereskedelmi forgalomba, azaz nem rohangáltak ilyenek a hetvenes évek Amerikájának utcáin sem. Mindössze reklám célokat szolgált egy olyan időben, amikor a Toyota és a Yamaha együttműködtek annak érdekében, hogy egymást segítve gyorsabban törhessenek be az USA piacára. Persze akik jártasak a két cég történetében, azok pontosan tudják: ez a közös munka ennél azért mélyebb volt. Hiszen a hangvillás cég mérnökei számos Toyota erőforrást alkottak: tőlük származik a korai Celica, MR2 vagy éppen a 2000GT blokkja is.
De kanyarodjunk vissza főszereplőnkhöz! Hivatalos neve mindössze annyi volt, hogy Toyota Truck. Alapjait az akkor kereskedelmi forgalomban levő Hilux adta, azonban platóját számottevően meghosszabbítottak. Nyilván annak érdekében, hogy kényelmesen elférjen rajta egy motorkerékpár is. Konkrétan 218 centiméteres volt – vagyis ma is jól használható szállító eszköz lenne. Ráadásul alacsony platója miatt a motorkerékpár fel- és levétele is sokkal könnyebb volt, mint az akkor elterjedt amerikai pick-up kisteherek esetében.
Na de nézzük az izgalmasabb dolgokat! A Toyota Yamahauler független hátsó felfüggesztést és tárcsafékeket kapott – utóbbiak ráadásul a Jaguar XKE modellből származtak. A platót kárpitozták, különleges üléseket tettek az utastérbe, a teherautó alatt Cragar felnik feszültek és persze különleges fényezés díszítette, amelyet a Molly Design készített. Az igazi meglepi azonban a motorháztető alatt volt. A Toyota Truck erőforrására ugyanis ráakasztottak egy AK Miller turbófeltöltőt is. Ami 1974-ben még egyáltalán nem volt megszokott dolog ebben a járműosztályban. (Csak az ínyencek kedvéért: a turbónyomás 0,48 bar volt.)
Természetesen gyártott olyan kisteherautót a hetvenes években a Toyota, amelynek kellett ez a reklám. Ahogy a fenti hirdetésben is látható, Long Bed 2000 volt a neve és motorszállító képességeit tekintve pont annyit tudott, mint a Yamahauler. Éppen csak kicsit snasszabbul nézett ki.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »