Elektromos meghajtású motorok kapcsán elsődlegesen nem a gyorsasági versenysport jut eszünkbe. A TTX GP ezt akár meg is változtathatja.
Bár már az Onroadon is beszámoltunk egy elektromos gyorsasági motor tanulmányról, jelenleg az elektromos hajtás még csak egy kísérleti fázisban lévő technológia. Az alapvetően gazdaságos, környezetbarát alternatívákat felvonultató tanulmányok azonban nem az egyetlen járható utat képviselik, legalábbis Azhar Hussain szerint, aki a tavalyi Man-szigeti Tourist Trophy versenyen bejelentette az első környezetbarát motoros gyorsasági verseny, a TTX GP megrendezését.
A 2009. június 12-én megrendezésre kerülő esemény azon megfontolásra épül, miszerint a hagyományos meghajtású járművek fejlődése a versenysportban kifejlesztett technológiákon alapszik: akár az autókról, akár motorokról beszélünk, a ma szokásos technikai berendezések, felszerelések szinte mindegyike a versenyzés csúcsát képviselő gyorsasági sportokban került kifejlesztésre. A környezetet közvetlenül nem terhelő elektromos hajtású motorok fejlődésének egy járható útját jelentheti ez a versenysorozat. A nevezést az első ilyen versenyre március 31-ig kell eljuttatni a szervezőbizottsághoz. A versenyen azonban nem lehet elindulni tetszőleges járművel, a releváns szabálygyűjtemény legfrissebb, 15. verziója behatárolja a motor néhány paraméterét, ugyanakkor elegendő szabadságot biztosít a ma még nem egységesített technológiai megoldások bármelyikének alkalmazására. A meghajtás módjától függően „Professional” illetve „Open” géposztályokban lehet versenyezni (előbbi az elektromos, utóbbi bármilyen, nem fosszilis energiahordozóra épülő meghajtású gépeket takarja).
Egy lehetséges megoldást a 2008. őszén megrendezett angliai NEC motorkiállításon láthatott a nagyközönség: a TTX-01 Azhar Hussain koncepciója az \elektromos versenyzésre\. A régi Suzuki GSX-R 750 vázát és futóművét felhasználva készült motort két Agni Lynch féle elektromotor hajtja meg. Az erőforrások együttes 86 lóerős teljesítménye messze elmarad a mai konvencionális sportmotorok 200 lóerő körüli csúcsteljesítményétől, azonban a szinte nulla fordulattól jelentkező 125 newtonméteres forgatónyomaték eseménydús motorozást ígér. Az 1 a 4-hez áttételezéssel a prototípus végsebessége 176 kilométer per óra, álló helyzetből 96 kilométer per órás sebességre pedig 3,5 másodperc alatt képes felgyorsulni. Hosszabb áttételezéssel a végsebesség 200-as tempóra növelhető a gyorsulás rovására. A konvencionális meghajtás elhagyása sajnos nem jelent súlymegtakarítást: bár a motorok csak 2×11 kilogrammosak, a beépített akkukkal és a szükséges elektronikával együtt 75 kilogrammot nyomnak. Ezek az akkuk gyorstöltővel akár 15 perc alatt is feltölthetők, normál esetben azonban 35 perctől 2,5 órás töltési idővel kell számolni. A jelenlegi technológiával az elérhető hatótáv megközelítőleg 80 kilométer, ami éppen csak elegendő a 61 kilométeres Man-TT kör megtételére.
Az erre a motorra épülő TTX-02 típus fejlesztésében a cél a karbon váz, a kétkerék-meghajtás és a cserélhető 20 kWh-s akkuk alkalmazása – Hussain úr reményei szerint a 2010-es GP-re 50 darabnak el kell készülnie.