A Harley-Davidson tavaly megvásárolta az olasz MV Agusta csoportot. Fél év után megérkeztek az első hírek az új motorok terveiről, az amerikai szellem európai testbe fog költözni.
Július óta nem sokat hallottunk az olaszok háza tájáról, az egyetlen érdemleges hír december elején látott napvilágot, az MV Agusta ekkor jelentette be Massimo Tamburini, a cég főtervezőjének visszavonulását. A legfrissebb hírek tükrében talán nem véletlen a legendás mérnök ilyetén döntése – az amerikai tulajdonos most Rotax és BMW blokkokra építve tervezi régebbi motorok újraindítását. A spanyol Solomoto Treinta internetes oldalán a H-D legújabb európai terveiről olvastunk. A hírek szerint az amerikai cég az MV Agusta csoporthoz tartozó Cagiva márka felélesztését tervezi.
A cég rövidtávú terveiben néhány ismertebb típus újraélesztése szerepel – ha igazak a pletykák, az elsők a sorban a 2010. közepére várható új Raptor és Elephant modellek, amelyeket ugyanaz a 140 lóerős és 1125 köbcentiméteres, V2-es BRP-Rotax motor fog hajtani, ami a Buell 1125 R és CR modelljeit is mozgatja. Középtávon a cél 125, 650 és 800 köbcentiméteres kétkerekűek és kisebb lökettérfogatú robogók gyártásának beindítása, ezekhez az amerikaiak BMW-től vennének blokkokat. A hosszú távú tervek között pedig a Rotax erőforrás 1200 köbcentiméteres változatával gyorsasági motorok gyártása, illetve azokkal a versenysportba történő visszatérés.
Úgy tűnik, hogy a pénzügyi válság ellenére az amerikai cég nagyra törő terveket dédelget, és jelentős befektetésekkel kíván betörni számára eddig ismeretlen piaci szegmensekbe.