A motorgyártók egyik legnagyobb kihívása, hogy mindig megfeleljenek az uralkodó piaci trendeknek, a vásárlók igényeit kiszolgáló motorokat kínáljanak. Ehhez persze elengedhetetlen, hogy tudják, mi motorosok mi alapján döntünk.
A motorozás megítélése képlékeny dolog. Városban a kis hengerűrtartalmú aggregáttal hajtott robogók, kismotorok az egyik legracionálisabb közlekedési formát jelentik, az ellenkező végletet képviselő igazi aszfaltszaggató gépeket ugyanazon témában vizsgálni nem tűnik túlságosan megfontoltnak. Pedig vásárlói szempontból nagyon is hasonlóak, a leendő tulajdonosok talán eltérő szempontok szerint döntenek, más célra használják motorjaikat, de egy most publikált felmérés szerint nagy a valószínűsége, hogy azonos módszereket, információforrásokat használtak legújabb járművük kiválasztásához.
A JD Power amerikai közvélemény-kutató cég legújabb felméréséből kiderül, hogy az elmúlt öt évben az internet befolyása a motorosok között is megnőtt. A 2008-as adat szerint a megkérdezettek 81 százaléka említette, hogy a fókuszba került motor adatainak, jellemzőinek felderítésére, az ahhoz kötődő tapasztalatok megismerésére az egyik legfontosabb eszköz az internet. Magyarul ez az jelenti, hogy a nyomtatott sajtó a motorosok között is veszített vezető szerepéből, mi motorosok is az elektronikus újságokat olvasunk a leggyakrabban, kereskedői, tulajdonosi és rajongói oldalakon vagy fórumokon ismerkedünk szívünk legújabb választottjával. S bár a nyomtatott sajtó jelentősége visszaesni látszik még így is a válaszadók 73 százaléka számolt be magazinokban, motoros újságokban megjelent tesztek, cikkek és összehasonlítások figyelembe vételéről. A tesztmotorozás jelentősége szintén kiemelt szerephez jutott az elmúlt években, egy-egy „próbakör” jelentősége megnőtt.
Akárhogy is, az biztosnak tűnik, hogy az értékesítők, motorszalonok jelentősége nem csökken. A megkérdezettek 78 százaléka lépett kapcsolatba egy kereskedővel, hogy az új motorról, a vásárlással kapcsolatos részletekről érdeklődjön a döntés meghozatala előtt. Mi sem mutatja ezt jobban, mint az, hogy a végül más márkát választók 51 százaléka a kereskedőhöz, márkához kötődő problémák miatt döntött egy másik gyártó terméke mellett. Az okok között szerepel a tesztmotorozás lehetőségének hiánya, illetve az, hogy az adott motor nem volt készleten a kereskedőnél, várni kellett volna rá – bár ez magyar szemmel kissé furcsának tűnhet. Jelentős volt azoknak az száma is, akik egy másik kereskedőnél jobb feltételekkel tudták megvásárolni új motorjukat.
A fogyasztói magatartás megváltozása, az azt felmérő kimutatások, felmérések hosszabb-rövidebb időn belül jelentősen átalakítják a motorgyártók, értékesítők gyakorlatait, a vásárlók megközelítését. Erre jelek már most vannak, egy-egy speciális jubileumi kiadást, vagy limitált példányszámú modellt már napjainkban is csak interneten keresztül lehet megrendelni. A fenti közvélemény-kutatás ugyan az Egyesült Államokban készült, de ne feledjük, hogy egy cég egységes üzleti képet alakít ki világszerte – egyes részletek talán különböznek, de a \nagy kép\ egységes világszerte, így a legnagyobb piacon bevezetett módszerek hozzánk is eljutnak, a mi lehetőségeinket is közvetlenül fogják befolyásolni.