Októberben hazánkba is begyűrűztek a nemzetközi hitelválság hatásai. Nekünk, motorosoknak ezek olyan kellemetlen dolgokat jelentenek, mint a kevesebb motorozásra szánható idő és a kisebb összeg, amit a motorunkra, a motorozásra tudunk költeni. Hosszú távon pedig a gyártók számának csökkenése okozhat problémát.
Az amerikai General Motors helyzete kétségbe ejtő. Bár ez is csak egy nagy cég, de egyben példa arra is, hogy egy nagy potenciállal rendelkező óriáscég is könnyen a válság áldozatává eshet. Az alkalmazottak nagy száma miatt az amerikai kormányzat anyagilag támogatná a céget, így védve több mint 3 millió GM-es és beszállítói munkahelyet. De vajon mi a helyzet egy másik amerikai nagy céggel a Harley-Davidsonnal? A legendás gyártónak az elmúlt évben gazdasági nehézségei voltak, a gyártási célokat csökkenteni kellett. Vajon milyen hatása lesz a válságnak rájuk? Ne felejtsük el, az amerikaiak nyáron felvásároltak az MV Agusta céget, a hiteleket törleszteni kell, de ezt csak az értékesítésből befolyó összegekből lehet megtenni. Azonban ne feledkezzünk meg a piacvezető Hondáról sem. Ők különösen nehéz helyzetben vannak, hiszen mind autógyártásuk, mind motorgyártásuk kapcsán szembe kell nézniük a nehézségekkel. Hivatalos nyilatkozataikban többször kiemelték, hogy nem hajlandók az árcsökkentés irányába lépni, bár értékesítésük radikálisan visszaesett már az idei évben is. A jövőben pedig további csökkenése is borítékolható.
Amennyiben a hitelválság hatásai hosszú távon tartósak lesznek, a motorpiac is gyökeresen átalakulhat. A robogók, gazdaságos kismotorok piaca felélénkülhet. Ezeknek a kétkerekűeknek az előnyös tulajdonságai pontosan az ilyen helyzetekben nyilvánulnak meg, a viszonylag alacsony árú járművek kis üzemeltetései költségei sok embernek jelenthetnek alternatívát a jövőben. Ázsiában a kereslet eddig is töretlen volt ezen járművek iránt. A középsúlyúnak nevezhető 600-as motorok piaca sem számíthat javulásra. Bár ezek a kis-nagymotorok üzemeltetési költség terén sokkal racionálisabbak, mint nagyobb testvéreik, az alapanyagok drágulásával az áruk hamarosan emelkedhet, a kopó-fogyó alkatrészek cseréje is egyre drágulhat, és sokak számára ezért nem lesznek gazdaságosan fenntarthatóak. A felső kategóriás motorok szegmense pedig határozott csökkenéssel kell, hogy szembenézzen. Fogyasztói irracionalitás ide vagy oda, a magas vételár, a drága üzemeltetési költségek sokakat távol fog tartani sportmotorok, nagy köbcentis utcai motorok vásárlásától. Nem lesz ez másképp a luxusmotorokkal sem. Elfogultság nélkül beszélve, ennek a szegmensnek a forgalma csökkenhet a leginkább. A biztos egzisztenciával rendelkező, anyagi jólétben élő emberek között szép számmal találhatunk világszerte olyanokat, akiknek a befektetései hirtelen elértéktelenedtek, biztosnak hitt forrásaik lassan elapadnak. Ilyen körülmények között nem biztos, hogy a motorvásárlás lesz a legfontosabb a közeljövőben nekik sem – éppen ezért lehet gondban a H-D is hosszú távon.
Remélhetőleg a nemzetközi kormányzati sürgetés hatására hamarosan új, átgondolt szabályzással fogják a pénzpiacot kordában tartani az államok, így teremtve stabil gazdasági alapot életünkhöz – és így a motorozáshoz is.