Összhang ember és gép között
Egy motor biztonságos vezetéséhez elengedhetetlen, hogy megismerjük annak viselkedését, összeszokjunk vele. Az együtt megtett kilométereken összhang alakul ki motor és motoros között, kvázi „összenőnek\. Néhány tervező számára azonban ez a fogalom mást takar.
Az Egli-Racing svájci tuningműhely alapvetően nem a legfrissebb technikai újításokkal foglalkozik, általában veteránkorú és 1980-as évekbeli motorok átalakítása képezi fő tevékenységüket. A cég egyik alkotása azonban újraértelmezi az ember-gép kapcsolatot.
A sebességi rekorder gépek világát idéző teljes burkolatú gép látszólag integrálja a motor vezetőjét a szerkezetbe, mintha az a motor szerves részét képezné.
Retro vonalak a legmodernebb aerodinamikával párosítva: Egli-Racing
A nagy sebesség eléréséhez az erőforrás mellett alapvető fontosságú a megfelelő aerodinamikai kialakítás, tudjuk ezt jól a Suzuki Hayabusa vonatkozásában sokszor emlegetett szélcsatorna-kísérletek kapcsán. Legyen az veterán technika vagy a legújabb high-tech kétkerekű, a fizika törvényei minden gépre ugyanúgy érvényesek.
Az aerodinamikus utcai motorra örök példa marad a Suzuki Hayabusa
Az Egli-Racing gépéhez hasonló klausztrofób érzésben lehet részünk Franco Sbarro olasz tervezőmérnök legújabb alkotásában. A Párizs Motor Show-n bemutatott jármű szintén a nagy sebességre optimalizált áramvonalas kialakítást helyezi fókuszba, és a honfitárs Egli-Racing koncepciójához hasonlóan a vezető látszólag itt is technika részét képezi. Bár ez sem tűnik egy életképes ötletnek, Sbarro úr már előállt néhány hagyományosabb szerkezetű járművel.
Sbarro Concept
Az alapvetően autókra specializálódott tervező néhány igen érdekes motort, quadot is alkotott már. A Pendolauto nevű koncepciót az idei Genfi Autószalonon csodálhatta meg a közönség: a dönthető quadon a vezető a sportmotorokhoz hasonló testhelyzetben ül és vezeti járművét, ugyanakkor a négy kerék nyújtotta nagyobb tapadás előnyeit is élvezheti a motorokat idéző járművön. Hasonlóan érdekes a Sbarro-féle kerékagy nélküli tanulmánymotor: bár az utóbbi években láthattunk néhány ilyen megoldással szerelt hátsó kereket egyedi choppereken, Európában a kormányozható, agy nélküli első kerék már a ’80-as évek végén és a ’90-es években elkészült, sőt szabadalom is védi.