Bár sokan nem tudják, de a motorkerékpár-gyártás a Kawasaki profiljának csak egy egészen kis szegmense: a cég tevékenysége kiterjed a többek között a repülőgépiparra, a hajók és ipari robotok gyártására, csak a jelentősebb területeket említve. Ekkora mérnöki háttérrel nem csoda, hogy sorozatosan technikai ínyencségekkel lepik meg a piacot.
A motortervező mérnöki gárda megújítása után 2006-ban egy új konstrukciót indítottak, a csupasz motorok szegmensében kicsit különc ER-6n/f modelleket, majd 2008-ban ennek sorkettes blokkjára épülő utcai endúrót a Versyst.
A legújabb hírek az eddigi motorépítési elveket felrúgó konstrukcióról szólnak. Tavalyi Milánóban megrendezett motoros kiállításon a Husabergtől már egy hasonló koncepciót láthattunk (FE450): a váltóház felé csaknem vízszintesen elhelyezkedő hengerek számos találgatásra adnak okot. Egy ilyen megoldás számos előnnyel jár, ugyanakkor jelentős problémákat is felvet.
A blokk rövidebb ezzel a megoldással, ami lehetőséget ad a tengelytáv csökkentésére, a tömegközpontosításban is fontos szerepet játszik, valamint nagyobb sebességnél hatékonyabb torlónyomásos feltöltést lehet elérni. A megoldásnak azonban ára van, a tömegközéppont jelentősen magasabbra tolódik, a konstrukciót még sok tekintetben finomítani kell.
Mi lehet az oka, hogy mégis ezzel a konstrukcióval kísérleteznek? Ez sajnos nem ismert, talán a másik három japán gyártótól magukat technológiai különbségekkel megkülönböztető szemléletmód, esetleg egy hatékonyabb megoldás kifejlesztése, vagy mindkettő egyszerre.
Úgy tűnik a japán mérnökök újító szelleme nem veszett el és a Kawasaki nem fél a jelenleg uralkodó trendekkel szakítani, radikális változtatásokat bevezetni. A koncepciót „univerzális japán motorként” emlegetik (MJU), és többféle típusba tervezik beépíteni: utcai sportmotortól a terepmotorton át quadokig. Érdemes odafigyelni a Kawasaki újdonságaira a jövőben.