Kína és India iszonyatos léptékben fejlődnek, a tényt gondolom senkinek sem kell különösebben ecsetelni. Járműiparuk is hatalmas, ám az európai hódítás mértékét visszafogja, hogy még mindig sok olyan termékük van, ami mifelénk kevéssé eladható. A helyzetet a motorkerékpárok piaca nagyon jól példázza, de úgy tűnik, most változni fog a helyzet.
Rengeteg motort gyártanak Kínában, a legnagyobbnak tekinthetők a kilencvenes évek közepe óta. Jelenleg több mint 20 millió motorkerékpár készül Kínában évente, ám ezek mind kisköbcentisek. A nemzetközi áttöréshez nagyobb gépek kellenek, ez nem titok, sőt a kínai gyáraknál jobban ezt valószínűleg senki sem tudja.
Úgy tűnik, egyszerre három gyár is belevág a nagymotorok készítésébe, azaz 600 köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú motorok készülnek majd. A Loncin, a Zongshen, és a Jialing már kifejlesztették saját sornégyes, hatszázas erőforrásaikat, amelyek hamarosan a Honda CBF600F, Yamaha FZ6, Kawasaki ER6n és Suzuki GSR600-hoz hasonló motorkerékpárokba kerülnek. Meglátjuk.