Ha olyan neves, sportos autógyárakról beszélünk, mint mondjuk a Lamborghini, az ember szívesen fantáziálgat arról, hogy milyen érdekes lehetne, ha motorkerékpárokat is gyártanának. Egy húsz éves projektre visszatekintve azonban azt látjuk, hogy ez egyáltalán nem biztos, hogy jó ötlet.
1986-ban a Lamborghini összeállt egy francia versenymotor építő céggel, a Boxer Bike-al. A cég drága, kézzel épített csúcskategóriás motorjairól volt ismert. A repülésből átvett technológiák, könnyűfémek és speciális vázszerkezetek jellemezték motorjaikat.
A Lamborghini és a Boxer Bike együttműködésének gyümölcse a Design 90 nevű motorkerékpár lett. A gépben egy ezres, 16 szelepes DOHC, 125 lóerős Kawasakitól származó motor dolgozott. Az egész motor 175 kilogrammot nyomott, maximális sebessége 250 kilométer/óra volt.
A motor hátulja és valahogy az összhatás nem lett az igazi
A motorkerékpár formája a már akkor is legendás Lamborghini Countach formavilágát akarta előhívni, csak szemmel láthatóan a formavilág mégsem jött elő. Nem tudom húsz évvel ezelőtt milyennek tűnt ez a motor, de ma botrányosnak mondható, és egyáltalán nem a jelen formavilágához viszonyítva. Annyi bizonyos, a piac hasonlóan reagált, a Design 90 tökéletes bukás volt.
Ma 50-75 ezer dollárt kérnek ezért a fantasztikusan ritka motorkerékpárért, hiszen a annak idején alig 10 darabot gyártottak belőle.
Mindezek ellenére, én kíváncsi lennék a Mercedes vagy az Audi által készített mocikra.