Néhány nappal ezelőtt számoltunk be Yamaha krossznapján szerzett élményeinkről. A program keretében sor került egy rendkívül informatív sajtótájékoztatóra is, amelyen a gyár magyarországi képviseletének vezetői nem csupán a 2008-ban piacra kerülő új termékeket ismertették, hanem olyan szervezeti változásokat is, amelyek szintén érintik a hangvillás márka motorjainak, ATV-inek és vízi járműveinek, hajtóműveinek leendő és régi tulajdonosait.
A márka terjesztői hálózata a szokásos növekedés helyett karcsúsodott, a korábbi 29 helyett 2008 január 1-től csupán 23 Yamaha szalont találunk az országban. Ennek oka, hogy a legmagasabb szolgáltatási minőségre helyezik a hangsúlyt. Csak azokat a kereskedéseket tartották hálózatukban, akik már bizonyítottak az elmúlt években.
Ezzel párhuzamosan, hogy a márkakereskedők piaci pozícióját javítsák, a Yamaha Motor Hungária megszüntette saját kiskereskedői tevékenységét. A Budaörsi úti szalont bezárni természetesen dőreség lett volna, így azt a képviselettől átvette a Yamaha Harmati, akik a Száva utcából ide költöznek.
A 23 tagú régi-új hálózaton belül néhány kiemelt központot is létrehoztak: négy ATV- és három marine-centrum biztosítja, hogy a négykerekűek, valamint a vízisport rajongói is kiemelt kiszolgálásban részesülhessenek. A Yamaha honlapján, a http://www.yamaha-motor.hu/ oldalon mindenki megtalálhatja a lakóhelyéhez és érdeklődési köréhez leginkább illeszkedő kereskedés pontos elérhetőségeit.
A legtöbb Yamaha-rajongót minden bizonnyal ennél is jobban foglalkoztat, milyen újdonságokkal rukkol elő ebben az évben a gyár. Nézzük tehát a kétkerekű szekciót!
A T-Max tovább tökéletesedett, hogy megőrizhesse előkelő piaci pozícióját, hiszen több európai országban kategóriája legkelendőbb modellje
A robogók között jelenik meg az XC125E Vity. A kis négyütemű jármű apró méreteivel – 10 colos kerekek, mindössze 106 kilogrammos tömeg, 1250 milliméteres tengelytáv és 730 milliméteres ülésmagasság – és várhatóan kedvező árával a gazdaságos városi közlekedés remek alternatívája lehet. Az automata paletta másik végét képviseli a második generációs T-Max, amely 500 köbcentiméteres, kéthengeres motorjával, remek súlyelosztásával és futóművével továbbra is etalon kíván maradni a dinamikus nagyrobogókat kedvelő motorosok táborában.
A WR250R mindennapos használaton kívül hétvégi sárdagasztásra is remek társ lehet
A hosszabb rugóútra felesküdött terep- és aszfaltmotorosok érdeklődésére tarthat számot a WR250R endúró és szupermotó-testvére, a WR250X típus. Mindkét motor lelke a kis lökettérfogatú, ám igen pörgős és erős, üzemanyag-befecskendezős motor (30 lóerős teljesítmény tízezres percenkénti fordulaton), amely ennek ellenére nem üzemóra alapú szervizt igényel, hanem hatalmas, 10000 kilométeres olajcsere-periódust tesz lehetővé. Mindezt kis tömeggel párosítva ígér mindkét típus sok élvezetes motoros órát leendő tulajdonosainak.
A hosszú utak kedvelői régen várják a hajdan oly legendás Tenere utódját, az XT660Z-t
A hosszú utak kedvelői pedig már régen várják a hajdan oly legendás Tenere utódját, az XT660Z-t, melyet igazi világutazónak szán a gyár. Az elöl 210, hátul 200 milliméteres rugóutak, a mindössze 183 kilogrammos száraz tömeg és a 22 literes üzemanyag-tartály valóban azt sugallja, a motor képes vezetőjét szinte mindenhova elvinni.
A WRX250R testvére, a WR250X remek városi motor, hiszen könnyű, kompakt és magas, szükség esetén pedig remek mókagép is tud lenni
Az aszfaltos szekció nagyobb végsebesség iránt rajongó tagjainak is jut az újdonságokból, hiszen napokon belül debütál Magyarország összes márkakereskedésében az YZF-R6R szupersort-motor. A gép lelke nem csupán a RAM-AIR rendszerrel akár 135 lóerős irdatlan teljesítmény, hanem a pályamotorozást segítő számtalan elektronikai rendszer. A versenysportból érkezett a lehető legjobb kigyorsításokért felelős YCC-T chippel vezérelt befecskendezés és az YCC-I elektronikusan változtatható- és állítható szívócsű, no meg a versenykörülmények között fejlesztett futómű.
A versenypálya lesz az igazi otthona az új Yamaha R6R-nek
A modell országos bemutatójára 2008. február 15-én, 18.30-kor kerül sor a 23 márkakereskedés mindegyikében. A pálya-Yamahák tulajdonosai pedig az idén először életre hívott öt fordulós R-széria kupának örülhetnek, amelyben tuning nélküli R6-ost és R1-est meglovagló amatőrök mérhetik össze tudásukat a Hungaroring aszfaltján.
– A Yamaha miben világelső? – szegezték nekünk, motoros újságíróknak kérdést. Sok tippünk volt, de nem találtuk ki. 2008-ban ugyanis a cég piacra dobja minden idők legnagyobb és legerősebb külső hajómotorját. A 350 lóerős gigászt, amelynek erejét egy 5330 köbcentiméteres, V8-as motor szolgáltatja, a Budapest Boat Show-n még ebben a hónapban, február 14-16 között megcsodálhatják az érdeklődők. A Yamaha egyébként számos kiállításon is megjelenik idén: jelen lesznek március 12-16 között a Budapest Motor Kiállításon és március 27-30 között a Fe-Ho-Va-n is.