Az óriás endúrók szegmensének szerelemesei bizonyára már régóta követik érdeklődő szemükkel a nemrég F800-ról F850-re frissült GS szériát, hiszen annak hamarosan érkezik az alapváltozathoz képest továbbfejlesztett terepképességekkel rendelkező kuzinja, az Adventure. Az érkező BMW feketébe öltöztetett próbagépét már lencsevégre is kapta korábban egy ügyes fotós. Ezúttal pedig lássunk néhány kiszivárgott adatot a nyolcfeles túrabivalyról.
Az természetesen nem újdonság, hogy az Adventure 8’250-es fordulatszámon 70 kilowattos – tehát 95 lóerős – teljesítményt ad le, hiszen ugyanazt az erőforrást használja, mint az alap F850. Az viszont egy érdekes adat, hogy ugyanezt a teljesítményt a gyártó 91-es oktánszámú benzinnel 8’000-es fordulatszámra és 66 kilowattra – tehát 90 lóerőre – taksálja. Ez pedig nem csupán az Európán kívüli piac miatt érdekes a GSA esetében. Hiszen minden idők legmagasabb presztizsű világjáró motorjáról beszélünk, ami jelentős számban fogja elhagyni az aszfaltozott utakat, esetenként olyan országokban, amiknek a hallatán bármelyik békés országúton cirkáló motorosnak égnek állna a haja.
Azt már eddig is sejthettük, hogy az Adventure változat tömegét tekintve is eltéréseket tapasztalhatunk majd az alapváltozathoz képest. Az F850 menetkészen 229 kilogrammot nyom a mérlegen. A kalandmotor viszont 244 kilogrammra hízik ebben az állapotában. Ez első ránézésre kifejezetten soknak tűnik, pláne rendeltetésszerű használatban, tökig csomagozva fog néhány tulajdonosnak izzasztó pillanatokat garantálni. A hízással azonban megnövekedett kapacitású üzemanyag tartály, hosszabb rugóutak és némi esés-kelés védelem is jár.
A motor széltében 939 milliméterre terebélyesedik – a tükröket nem számítva – az alap 877 milliméter helyett. A magassága pedig 1’450 és 1’492 milliméter között lesz az alap 1’356 milliméterhez képest. Az alapkivitel óránkénti 210 kilométeres végsebességéhez képest az Adventure óránként 197 kilométeres sebességre tud majd felkapaszkodni. Érdekes, hogy azt is tudjuk, mire számítsunk, ha 91-es naftát tankolunk. Abban az esetben 206-ra illetve 191-re csökkennek a fenti számok.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »