Jövőre esedékes, hogy a vásárlók karmai közé kerüljön az újragondolt recept alapján készülő KTM powernaked motorja, a megfiatalított 1290 Super Duke R. A megújulás pedig egészen biztos, hogy nem csak a külcsínt érinti, hiszen hamarosan új környezetvédelmi normáknak is meg kell felelniük a motorgyártó vállalatoknak. Az Euro5 névre hallgató, fejek felett lengedező bárd pedig arra kényszeríti a gyártókat, hogy alaposan belenyúljanak a motorblokkokba – ha csak nem akarnak teljesen újat fejleszteni. Az osztrákoknál pedig láthatólag túlóra szezon van, hiszen a mérnökök sercegő ceruzái a GT változat miatt is kopnak mostanában.
Mivel ismét abban a szerencsés helyzetben van a világ, hogy egy fotós pont arrafelé töltötte idejét, ahol tesztelték az új példányt, ezért némi alap információt már most leszűrhetünk a készülő vasról. A legszembetűnőbb dolog, hogy az idomok megváltoznak.
Furcsa erről egy naked motor esetében beszélni, de az üzemanyag tartály nyúlványaira nem nagyon van jobb szó. Ezek, a lámpatestet magába foglaló mini fejidommal együtt az előző generáció DNS-ét képviselik. Ez az ultimate rovar küllem köszön vissza a nehéztúrázó GT kivitelen is.
A változások a kipufogó környékén is tetten érhetőek. Az eddiginél hosszabb végdob, és a nagyobb közösítő cső szemmel láthatóan is hízott. Ez az eddig már jól ismert 1’301 köbcentiméteres, V2-es erőforrásba fut bele, aminek a vezérlését rendesen meg kell bolygatni, ha azt akarják, hogy ne akadjon fel az Euro5 rostáján. Ezeken túl apró változások figyelhetők meg a segédvázon, a lengőkaron és az ülés környékén. Környezetvédelem ide vagy oda: a recept alapvetően nem változik. Ez még mindig egy szuperbrutális meztelen harcos lesz, akárhogy is próbálják fojtogatni a szabályozások.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »