Az az igazán csodálatos az elektromos motorkerékpárok világában, hogy szemtanúi lehetünk egy új közlkedési alaptípus felfejlődésének. Olyan ez, mint amikor a lovas forgalmat elkezdte felváltani a belsőégésű motor, de még mindenki ódzkodott tőle. Ma pedig már mitológiai történetekbe hajló túlzásokkal és romantizálással tekintünk a huszadik század elejének embereire, akik meglovagolták azokat a fure, de csodálatos bestiákat. Hősöknek, innovatívnak tartjuk őket és minden tiszteletünk az övék. Vajon kilencven év múlva ugyanolyan történeteket szőnek majd rólunk, a vad XXI. századi emberről, aki még éppencsak kóstolgatta az elektromos meghajtású motorokat, sőt ad absurdum, életét kockáztatva maga vezette azt? Talán nem. De azért mégiscsak valahol menő, hogy manapság lehet rekordot dönteni úgy, hogy közben békésen elkávézgat az ember. Csak kell hozzá egy Zero.
A múlt évben nálunk is járt egy Zero, aminek a nyergéből kollégánk elégedetten szállt le. Remo Klawitter egy új modell tulajdonosa, aki nemrégiben beállított egy távolsági rekordot a saját motorjával. Úgy gondolta tesz egy nagyobb karikát, ami egészen 1’113 kilométer hosszúra sikerült, ezzel pedig beállította a 24 óra alatt megtett legnagyobb távot, amit elektromos motorkerékpár nyergében eddig összekrúzoltak.
Ami igazán csodálatos, hogy ehhez nem kellett különleges felkészülés, nem volt szükség stábra és nem kellett táskával önteni az eurókat a projektbe. Remo – aki egyébként kerékpárbolt tulajdonos – egészen egyszerűen kitalálta ezt a múlt évben, kicsit tervezgetett és megcsinálta. Közben pedig jókat kávézott, finom ételeket evett és sokat beszélgetett azokkal, akik kíváncsiak voltak a motorra, hiszen ameddig az töltődött, addig bőven jutott ideje ilyesmire.
A motor töltésére ugyanis nettó kilenc és fél órát kellett rászánni, ami bőven elég a lazulásra. Mindeközben a felhasznált villamos energia ára 28.50.- euró, tehát napi árfolyamon számolva 8’871.- forint volt. A szünetekkel együtt pedig óránként 46.6 kilométeres átlagsebességet tudhat maga mögött Klawitter úr.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »