Bob Bell, a Renault F1 műszaki igazgatója szerint, a McLaren nyilvánvaló előnyhöz jutott a 2008-as évadra. A kipörgésgátló kitiltásával egyetemben minden csapatnak szabványosított motorvezérlő egységet (ECU) kell használnia. A tendert a FIA a Microsoft MES-nek adta, amely Ron Dennis, a McLaren főnök tulajdonában lévő céggel működik együtt.
A fejlesztések kezdeti szakasza eléggé megdöbbentően alakult, hiszen ahogyan azt egy Renault dokumentumban írták „néhány csapat alig bírta beindítani az új ECU-val a motort.” Ez a Renault számára különösen kedvezőtlen, mert az ő általuk használt Magneti Marelli rendszer valószínűleg a legjobb a többi között.
„Olyan csapatoknak, mint mi vagyunk, az új ECU egy komoly visszalépés.” – mondta Bell. Hozzátette, hogy a McLaren előnye nyilvánvaló, hiszen sokkal korábban hozzájuthatott az egység részleteihez. Ez egészen biztosan előnyt jelent számukra 2008-ban, hiszen a rendszer beillesztése igen komoly munkát jelent mindenkinek. „Ez a munka azt fogja jelenteni, hogy ezzel kell foglalkoznunk és nem tudunk a fejlődésre koncentrálni.” „A rendszer egyébként egyszerűen nem jó. Kisebb a teljesítménye, kapacitása, funkciói és komplexitása nem ugyanazon a szinten vannak.”