Mivel a Jaguar és a Land Rover eladása már eldöntött ügy, a Ford hamarosan prémium márka nélkül találhatja magát. Helyesebben, a prémium márka titulust kényszerűen a Volvóra kell akasztaniuk, amely a márka újrapozícionálást jelenti. A kérdés, hogy ez inkább segít, vagy ront a Ford helyzetén.
A Volvónak sikerült csökkentenie a kiadásokat, növelni a hatékonyságot és az eladásokat az elmúlt 12 hónapban, azonban még komoly gondok vannak a márkával. A Ford nem ad közkézre Volvóra vonatkozó kimutatásokat, de úgy hiszik, több mint 100 millió dollár veszteséget termelt az elmúlt negyedévben.
Így a stratégia valószínűleg az lesz, hogy a Volvo nem száll szembe a Mercedes-Benzzel, a BMW-vel és az Audival, hanem a hibrid és más alternatív üzemanyagú technológiák által különbözeti meg magát. Már bemutatták a ReCharge koncepciót, Európában azonban nem eléggé divatosak a hibridek a sikerhez, így ez könnyen válhat halva született ötletté.