Végre Magyarországon is kapható az a robogó – ha nevezhetjük még így egyáltalán ezt a kétkerekűt –, amely új dimenziókat nyit az automata kétkerekűek történetében. Az olasz konszernnek az utóbbi időben különösen jól megy a forradalmi újdonságok piacra dobálása, hiszen tavaly bemutatták a háromkerekű Piaggio MP3-ast, melynek idén 400-as változata, illetve Gilera Fuoco néven 500 köbcentiméteres testvére is megjelent. Most pedig itt a giga-mega 800-as robogó, a GP800.
A gyári sajtóanyag helyett én most inkább a műszaki adatokat tanulmányoznám, azok ugyanis többet sejtetnek mindennél. A motor teherviselő eleme a nagyszilárdságú dupla bölcsőváz, mely acélból készült. Ebbe hosszirányban építették be a 839,3 köbcentiméteres 90 fokos elrendezésű kéthengeres V-motort, mely 75 lóerőnyi teljesítményt és 76,4 newtonméteres nyomatékot ad le. A primer hajtást bordásszíj, a szekundert pedig lánc közvetíti a hátsó kerék irányába. Az erőátvitel értelemszerűen fokozatmentes CVT rendszerű.
Menetteljesítményei alapján olyan, mint egy nagymotor, ugyanakkor a robogók kényelmét nyújtja
Mindezt a hatalmas teljesítményt uralni is kell. A futómű ennek megfelelően szintén masszív elemekből építkezik. Elöl 41 milliméter belsőcső-átmérőjű teleszkópok, hátul alumínium lengővilla dolgozik, utóbbi hét fokozatban állítható hidraulikus rugóstaggal kapcsolódik a vázhoz. A hátsó rugóstagot helytakarékos módon vízszintesen építették be az üzemanyagtartály mellé. A rugóút elöl és hátul egyaránt 135 milliméter. Hogy ez a hazai utakon mire lesz elegendő, a tesztelés során fog kiderülni. A kerekek mindenesetre becsületes méretűek, elöl 120/70-16-os, hátul 160/60-15-ös abroncsok biztosítják a tapadást.
A 235 kilogramm száraztömegű kétkerekűt, mely igen dinamikus közlekedést ígér, meg is kell állítani. Erről elöl 300 milliméteres dupla, hátul pedig 280 milliméteres szimpla tárcsafékek gondoskodnak. Blokkolásgátlóról egyelőre nincs információnk.
A méretek is teljesen megfelelnek egy komoly nagymotorénak: 2240 milliméteres hossz, 800 milliméteres szélesség, 1593 milliméteres tengelytáv (!!!), 790 milliméteres ülésmagasság, no meg 2600000 forintos vételár.
Mindez roppant ígéretesen hangzik. Remélhetőleg rövidesen tesztelhetjük a legújabb és legnagyobb maxirobogót (ha nem a mega- a megfelelő előtag). Mi már nagyon várjuk…