A SUV vásárlók egyik motivációja a SUV-ok által nyújtott nagyobb biztonság. Erre vonatkozóan korábbi a cikkünkben az inkompatibilis ütközéssel kapcsolatban már részletesen írtunk, most amerikai biztosítótársaságok felméréseire alapozva került elő egy hír, amely hasonlóképpen árnyalja ezt a kijelentést. (Szeretnénk megjegyezni, hogy ez a felmérés Amerikában készült, az ottani SUV állomány más összetételű mint Európában.)
Kiderült, hogy a SUV-ok igen rosszul szerepelnek az oldalütközésekben, mert nem eléggé erős az oldalsó struktúrájuk, és az ilyen esetben rendkívül hasznos oldallégzsák is sokszor hiányzik. „Ezen modellek oldalütközéses viselkedése meglepő.” – mondta David Zuby az autópálya biztonság hivatalának szóvivője. „A SUV-oknak elvileg előnyben kellene lenniük az ütközéseknél, mert utasaik magasabban ülnek, mint a személyautókban utazók.” Ennek ellenére sok tesztbábu kisebb sérülést szenvedett a személyautóban, mint a SUV-ban.
A teszt alkalmával 50 kilométer/óra sebességgel toltak oszlopot az autóba oldalról, mintha az egy másik SUV-val ütközne. A teszt eredménye szerint az autó kialakítása és biztonsági funkciói (mint pl. oldallégzsák) lényegesebbek, mint a magas üléspozíció. Így nem érdemes közepes biztonsági mutatókkal rendelkező SUV-ot vásárolni, az nem biztonságosabb a valóságban mint egy jó minősítésű személyautó.