Nem találkoztam olyan emberrel, aki próbálta a Mazda3 MPS-t és ne szólt volna róla elismerően. A viszonylag kis kaszniba a 2,2 literes DISI turbómotort rakták, amely 255 lóerőre és 380 newtonméterre képes. Az autó kezelhetőségéhez és híréhez nagymértékben hozzájárul, hogy mellső hajtása sperr differenciálművel van felvértezve. Sydneyben kiderült, hogy még ezen is lehet fokozni.
A távoli kontinensen bemutatták a Mazda3 MPS Extreme-t, amely erősebb motorral, feszesebb futóművel és vadabbra hangolt külsővel igyekszik túltenni az alapmodellen. A motort a Powertrain Control Module áthangolásával, és új kipufogórendszerrel 281 lóerőre erősítették, amely 5300-as fordulaton jelentkezik. A maximális nyomaték nem kevesebb mint 425 newtonméter 4400-on, amely igencsak sok egy elsőkerekes autóhoz mérve. A felfüggesztést a Coote hangolta át, amely Ausztrália egyik versenysportban is tevékenykedő cége.
Az autó megjelenését a belbecshez passzolóan alakították át. A vörös fényezésen fekete csíkok találhatók, az ablakok sötétítettek, fekete a tető és a hátsó szpojler is. MPS feliratú, 19 colos BBS felniken feszülnek a 225/35-ös Dunlop gumiabroncsok. A fékrendszer elöl 320 milliméteres, hátul 280 milliméteres féktárcsákkal és nagyobb főfékhengerrel igyekszik lépést tartani az aszfaltszaggató teljesítménnyel.