Rohadék sci-fi! Oppá, túlérzékeny lelkű olvasóink kedvéért a következőképpen is leírom: csudinagy szájenszfiksön van. Akkora, hogy F. Tóth Benedek sem találhatott volna ki cifrábbat, pedig a Nélküled a jövő című novelláskötetében vannak meglepő ötletek még a műfaj rajongói számára is. Na de olyan, hogy a Harley-Davidson nem kisebb vállalást tett, mint hogy 18 hónapon belül leteszik az asztalra az elektromos motorjukat. Na olyan nincs. Jó, persze ez nagyobbat ütött volna, ha nem tudnánk, hogy már négy éve kísérleteznek egy LiveWire nevű projecten. Még cuki teaser videót is csináltak hozzá.
Rendben, tehát a Harley-Davidson tényleg komolyan gondolja az elektromos motor dolgot, ehhez valóban az elsők között kellett lépniük hozzá. Pedig ez fájdalmas lehetett. Hagyjuk a feltételes módot inkább, fájdalmas volt. És nem csak azért, mert le kellett – sőt még mindig le kell – tuszkolniuk a híveik torkán, hogy a rötyögőkön túl is lesz élet. Hanem azért is, mert ezt a döntést éppen a pénzügyi válság idején kellett meghozniuk. Bocsájtottak is el munkavállalókat szép számmal, ha emlékeztek.
A Harleyra egyébként is jellemző az utóbbi időben, hogy előre néznek. Nehéz idők ide vagy oda, folyamatosan próbálják megnyerni a fiatalabb vásárlóréteg kegyét. Ennek a fiatalítási szándéknak a vegytiszta eredménye a Street 750 modell is. Hiába, ha a vevőkör egyszer menthetetlenül öregszik, akkor lépéseket kell tenni. Ezt van aki nem hajlandó elfogadni, meg van a HD, akik látványosan pénzt fektetnek a fennmaradásukba.
Ha finoman akarok fogalmazni, akkor azt mondom, hogy a HD nem csapott nagy hűhót a bejelentés körül. Amperszagú szándékaikról csupán az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdebizottságának leadott negyedik negyedéves jelentésükben tettek említést. A jelentésben megfogalmazott célkitűzés között pedig ott van a lényeg. Figyeljetek csak!
“A vállalat egyik elsődleges célkitűzése, hogy 18 hónapon belül útjára indítsa az első elektromos motorkerékpárját. Továbbá bejelentést tesz arról, hogy agresszív befektetési stratégiát fog alkalmazni az elektromos motorkerékpár-technológia gyakorlati alkalmazásának irányába, és hogy azokat megismertessék a lehetséges vásárlók széleskörű rétegeivel.” – áll a jelentésben.
Bekövetkezett hát. Tudtuk, sejtettük, éreztük, de most valósággá válik. Ha a Harley-Davidsonnak lehet, akkor másnak is, és ez egy olyan láncreakciót indíthat el, ami minden eddiginél komolyabb térnyerést tesz lehetővé az amperszagú motorozás irányába. Feszült figyelemmel, kíváncsisággal, és az ismeretlentől való enyhe félelemmel várjuk az első ultracsendes Harley felvonulást.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »