A napenergia felhasználásával már jó ideje foglalkozik az emberiség, mára körülbelül oda jutottunk, hogy eléggé jó hatásfokkal tudjuk az egy területi egységre eső napenergiát elektromossággá alakítani, azonban a napelemek által igényelt nagy felületek miatt a felhasználás erősen korlátok közé van szorítva.
Scott Brusaw, villamosmérnök egy igen szellemes rendszert dolgozott ki. Felismerte, hogy modern világunkban van hely bőven a napelemek elhelyezésére, ez a hely pedig nem más mint a közlekedési úthálózat. Természetesen ehhez speciális napelemeket kell fejleszteni, amelyek bírják a gyűrődést.
A tervben egy háromrétegű útburkolat szerepel. Az első réteg egy átlátszó védőréteg, amely megkíméli az alsóbb régiókat az igénybevételtől. A középső réteg a tényleges napelem, amely az áramot termeli, sőt télen az út fagytalanítására is lehet használni. Az alsó réteg újabb védőréteg, míg ebben húzódnának a rendszert kiszolgáló vezetékek is.
A fejlesztő számításai szerint, ha az Egyesült Államokban lecserélnék az államok közötti úthálózatot ilyen utakra, 10 százalék napenergia hasznosítást feltételezve a termelt összenergia az egész országot elláthatná. Öt éven belül Sandpoint és Coeur d’Alene között húzódó működő prototípust ígérnek.