Jurij Gagarin 1961. április 12-én az első emberi lény volt, aki kilépett az űrbe a Vosztok-1 fedélzetén. Az utazás mintegy 108 percig tartott és közben megkerülte a Földet, ezzel pedig olyan helyen járt, ahol előtte még senki más. Nem is kérdés, hogy megérdemli a tiszteletet és az elismerést. A történet persze kicsit korábban kezdődött. A Szputnyik-1 illetve alig valamivel később a Szputnyik-2 fellövésével a Szovjetunió előnyre tett szert az űrversenyben az USA-val szemben.
Gagarin a valamivel kevesebb, mint két órányi keringést követően biztonságosan visszaejtőernyőzött a Földre, és ezzel örökre beírta magát a történelemkönyvek hasábjaira. Még akkor is, ha tizenéves emlékeimet elővéve az inkább csak egy méltatlan hasábocskányi helyet kapott a taneszközben, az órán pedig el sem hangzott a neve.
Persze hiába tartotta fontosabbnak Judit néni a gazdasági összefüggések kifésülését a történelem érettségire készülve, mint az emberiség egyik legfontosabb lépésének kiemelését. Az igazán lényeges dolgok végül megtalálják a füleket. Na és hála egy motorépítő műhelynek – ezen az épített Harley-n keresztül – a szemeknek is segítenek emlékezni. Természetesen ennek is megvan a maga története. Miután Gagarin visszatért a Földre, mindenki kíváncsi volt rá. Egyfajta híresség lett, akit keresztül-kasul cipeltek országokon és városokon, hogy felvonulásokon mutogassák. Ezt pedig ő annyira szerette, hogy végül komoly alkohol problémákkal küzdött – bár ennek kialakulásában azért feltehetőleg a megromló házassága is szerepet játszott.
A felvonulásokat gyakran valódi gyerekhordák kísérték, akik minél többet akartak látni a hősből, a példaképből, akire szerettek volna hasonlítani. Az egyik ilyen eseményen az egyik kölyök Jurij Shif volt, aki ma a Yuri Shif Costums tulajdonosa Minszkben, Fehéroroszországban. Úgy tűnik, nagy hatással volt rá – 157 centiméteres magassága ellenére – az emberiség egyik óriása.
A Yuri Shif Costums valójában egy két emberes műhely. A tulajdonos Jurij mellett hűséges és tehetséges szerelője, a “Dimos” becenévre hallgató Dimitrij Lobanok teljesít szolgálatot.
A páros mára már sok motor átépítésén túl van, sőt olyan neves események rendszeres résztvevője, mint az AMD Motorépítő Világbajnokság. Ahonnan többször hozták el a “Best in Show” díjat – ami rendkívül nagy szakmai elismerést jelent. Maguk a motorok pedig rendszeres megjelenői a legnevesebb külföldi motoros szakújságoknak is.
Ha érdekelnek a motor részletei, és hogy milyen idézet van a sárvédőn akkor lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »