Nem akar lemaradni az erősödő hatékonyság-növelő programokban a Volvo sem, így számos üzemanyag-megtakarító és emisszió csökkentő megoldást kínál a 2008-ra szánt modellekben. Az első ilyen modell a Volvo C30 Efficiency lesz, amelyet be is mutatnak most Frankfurtban. Az autóban egy 103 lóerős, 1,6 literes turbódízel motor lesz, számos veszteséget csökkentő megoldással. Az új Volvónak kedvezőbb a légellenállása, kisebb a gördülési ellenállása és más a váltóáttétele. Így a C30 minössze 4,5 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren és kevesebb mint 120 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.
Az Efficiency után egy kétliteres motort mutatnak majd be, amely a C30, C40 és V50 modellekbe kerül beépítésre a Powershift nevű automatikus váltóval párosítva. A Powershift a Ford kettős-kuplungú váltószerkezete, amely hasonlatos a Volkswagen már jól ismert DSG-jéhez. A Powershit állítólag 8 százalékkal csökkenti az autó átlagfogyasztását.
A Volvo mérnökei további megoldásokat is keresnek az üzemanyagfogyasztás csökkentésére, úgy mint közvetlen benzin-befecskendezés, fejlett szelepvezérlés és üzemanyag-levegő keverék szabályzás.