Az Egyesült Államokban ismét készítettek egy felmérést a michigani egyetem szervezésében, amely az autóvásárlók elégedettségét vizsgálja. Az eredmény szerint az általános elégedettség nőtt, bár néhány ázsiai márkának a minősége visszaesett. Az elégedettségi mutató 1,2 százalékkal növekedett idén, így 82 százalékos, amely rekord értéket jelent a felmérés 12 éves működése alatt.
11312 olyan embert kérdeztek meg, akik az elmúlt 3 évben újautót vettek. Arra kérték őket, hogy az elvárásaikhoz viszonyítsák a későbbi üzemeltetés közben szerzett tapasztalataikat.
Ha Amerika, akkor nem meglepő, hogy a Lexus végzett a csúcson 87 ponttal, amelyet szorosan követ a BMW, a Buick, a Cadillac, a Lincoln és a Mercury 86 ponttal. Érdekes módon a koreai és japán márkák estek vissza leginkább 1996 óta, még a Toyota is vesztett 4 pontot. A listát a Chrysler zárta 75 ponttal.
Az eredmények kissé félrevezetők, mivel az amerikai termékek összességében piacot vesztettek az ázsiai termékekhez képest az elmúlt időkben.