A Hyundai és a Kia fejlesztőmérnökei új dízel és hidrogén-cellás hajtásláncokat fejlesztenek, amelyek később sorozatgyártásra kerülnek, de a fókusz most a V8-as, hátsókerekes Genesis bemutatásán van. A hátsókerekes hajtáslánc egyfelől a koreai gyártó zászlóshajójába, másfelől az új Hyundai kupéba is bekerül.
A Kia nem tervezi a hátsókerekes platform használatát. Ők inkább nagyteljesítményű turbófeltöltésű motorokat és környezetbarát dízelmotorokat fejlesztenek. A Veracruz SUV-ban már bemutatkozott a Hyundai első dízelmotorja, éveleje óta árulják Koreában és egyes európai országokban. A 3 literes V6-os dízel 240 lóerős, az Egyesült Államokba nem exportálhatják nem megfelelő károsanyag-kibocsátása miatt. A Hyundai megerősítette, hogy készül a hidrogéncellás platform, de bevezetését nem tervezik 2012 előtt.