A fiatal korosztályból – nevezzük őket a digitális kor gyermekeinek – is sokan vonzódnak a cruiserek világához. Nem csak motorozni akarnak, stílusosak is szeretnének lenni. De őket mégsem elsősorban a V2 – analóg óra – nem kell ABS gondolatvilág motiválja, hiszen szeretik a modern dolgokat. Nos, őket megcélozandó a Honda észak-amerikai részlege megbízta a futurisztikus megjelenésű Vultus alkotóját, Mr Keita Mikura-t egy új modell megalkotásával. A végeredmény most mutatkozott be Honda Rebel néven.
Mikura-san és csapata egy olyan járművet alkotott, amely első pillantásra klasszikus, időtlen megjelenésű cruiser, mégis szakít a hagyományokkal, modern műszaki tartalmú, könnyen és jól motorozható. Az alap a számos modellből jól ismert 471 köbcentiméteres soros kéthengeres erőforrás lett, amelyet azért alaposan áthangoltak a befecskendező rendszer módosításával. Az A2 jogosítvánnyal vezethetőség megmaradt, de az alacsony és közepes fordulatszámokon nyomatékosabb lett.
A blokk ebben a formájában 46 lóerőt ad le 8’500-as fordulaton – tehát két lóerő mínuszban van ugyanolyan főtengely-mozgásnál a nemrég tesztelt CB500F-hez képest. A 45 newtonméteres nyomatékcsúcs viszont kettővel több lett, ugyanakkor 6’000-nél jelentkezik (vagyis pont ezer fordulattal lejjebb). Valóban nagyon más görbének kell lenni ott belül, hogy ezt érezni lehessen…
Az erőforrás tehát aránylag ismerős lesz – de innentől semmi más már nem. A Rebel teljesen új acélcső vázat kapott, amely nem eltúlzottan hosszú, 1’488 milliméteres tengelytávot eredményez. Az ülésmagasság ugyanakkor teljesen megfelel a kategóriának, illetve a kezdő és alacsony motorosok igényeinek: mindössze 69 centis. A lábtartókat is úgy helyezték el – közepesen előretolt pozícióba – hogy már alacsony sebességnél is könnyen lehessen a vezető pozíciójából kontrollálni a motort.
A bobberes megjelenést nagyban elősegítik a ballonos abroncsok: a kerékméretek elöl 130/90-16, hátul pedig 150/80-16. A jó úttartásról elöl 41 milliméteres teleszkópok gondoskodnak – ezeknek a szögét is óvatosan állították be: 28 fok 110 milliméteres utánfutással. Hátul két rugóstag teljesít szolgálatot, amelyeknek az előfeszítése állítható – igaz, mindössze két lépcsőben.
A megállást elöl és hátul is szimpla tárcsák segítik, a két csatornás blokkolásgátló értelemszerűen alapfelszereltség. A motor egyébként nem kínál rendkívüli megoldásokat: nedves kuplungon és hat sebességes normál szekvenciális váltón át lánccal hajtja a hátsó kereket és “régimódi”, halogén izzós világítórendszere van. Egyedül a Honda sajtóanyag által nagyon nagyra tartott tíz centi átmérőjű kerek, de digitális műszerrel nem vagyok képes kibékülni. Értem, hogy én még nem vagyok a digitális kor gyermeke, de azért mégis azt gyanítom, hogy elcsábítottak valamilyen ferde hajlamú mérnököt a Yamahától…
A Honda hivatalos sajtóanyagában szó sem esett róla, de amerikai hírek szerint a Rebel azonnal családostól érkezik, ugyanis kapható lesz egy 300 köbcentiméteres (vélhetően egyhengeres, 30 lóerő körüli teljesítményű) változata is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »