A MAX modellek dinamikus – 125-től 530 köbcentiméterig terjedő – termékcsaládjából kerül ki a Yamaha európai robogóeladásainak több mint fele. Ez nagy szerepet játszott abban, hogy a vállalat megtarthatta pozícióját a prémium modellek vezető gyártójaként a robogók piacán. A kategóriateremtő TMAX dinamikus génjei meghatározták az új X-MAX 300 megjelenésének, karakterének és teljesítményének kialakítását is. Ez a nagyobb felszereltséggel és sportosabb dizájnnal ellátott, új prémium modell a kiemelkedően sikeres X-MAX 250-től veszi át a stafétát, amelyből 11 éves története során több mint 130’000 darabot értékesítettek.
Az X-MAX új, 300 köbcentiméteres motorblokkját a Yamaha Blue Core technológiájának felhasználásával tervezték, amelynek elsődleges célja, hogy kevesebb üzemanyag felhasználásával érjen el nagyobb teljesítményt. A Yamaha mérnökei az új négyütemű motorblokk működésének minden részletét elemezték. Sikeresen csökkentették az energiaveszteséget, növelték az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát és magasabb szintű teljesítményt értek el. Ennek érdekében a négyütemű, folyadékhűtéses, SOHC, 4-szelepes X-MAX motorblokkban egy sor Blue Core ihlette teljesítménynövelő technológia található, mint például az optimalizált szelepforma és -időzítés, illetve a magas kompresszióarányt biztosító kompakt, félgömb alakú égéstér. Az eltolt hengerkialakítás csökkenti a mechanikus veszteségeket, a hatékonyabb hűtés érdekében pedig DiASil hengert használtunk olajfúvókás dugattyúhűtéssel.
A 12 lyukú befecskendező helyzetét és szögét optimalizálták, hogy atomizált üzemanyag-részecskéket fecskendezzen a szelepfej vége felé. Az égéstér és a beömlő alakját pedig úgy tervezték, hogy jó forgást biztosítson a gyors és hatékony égés érdekében, amely magasabb nyomatékot tesz lehetővé az alacsonytól a közepesig terjedő fordulatszám tartományban. A 3D befecskendezési térkép pontosan vezérli az üzemanyag mennyiségét és időzíti a gyújtást, így jó gyorsulást, kiváló kezelhetőséget és hatékony üzemanyag-felhasználást garantál. Ezen kívül egy speciális kialakítású, légbeömléses hűtőventilátor is helyet kapott, amely egyenletesebb motorműködést biztosít. Így az erőforrás megfelel az EU4 előírásoknak, jobban gyorsul és magasabb végsebességre képes, mint a korábbi, 250-es változat. Emellett alacsonyabb az üzemanyag-felhasználása és egyenletesebb, kifinomultabb vezetési élményt biztosít.
Kétségtelen, hogy az ikonikus TMAX minden idők legmeghatározóbb trendindító robogója. Talán a legjelentősebb nagy teljesítményű kétkerekű, amit a Yamaha valaha is alkotott. Ez a legendás típus ihlette az új X-MAX 300 kialakítását is, így akárhonnan is nézi az ember, egyértelműen látszanak rajta génjei. A vadonatúj arculat részei a döntött, LED ikerfényszórók és az új, középső fényszóró, amely erős és célratörő megjelenést kölcsönöz a sportrobogónak, és kiemeli a TMAX modellhez fűződő közeli rokonságát. A középső csatorna mindkét oldalán futó jellegzetes, MAX-családra jellemző bumeráng alak erős vizuális kapcsolatot teremt az első és a hátsó kerekek között. A hátsó karosszéria és a hátsó lámpák élesen felfelé ívelő vonalai pedig kiemelik a tiszta TMAX-gének hatását.
A futómű is említést érdemel. A TMAX volt az első olyan nagy teljesítményű maxi robogó, amely motorkerékpár stílusú első villákkal rendelkezett. Az új, 2017-es X-MAX 300 ugyanezt a kialakítást követi. Az új vázat kettős villahíddal, teleszkópos villákkal és kettős hátsó lengéscsillapítókkal látták el. Ezek sportos, motor jellegű kezelhetőséget, javított útfelület-visszajelzést és nagy sebességnél is kiváló stabilitást biztosítanak. A biztonságról pedig TCS kipörgésgátló is gondoskodik az ABS mellett – igen, már egy 300-as robogóban is az alapfelszereltség részeként!
Az új, közepes sportrobogó vázát úgy fejlesztették ki, hogy könnyű és mozgékony legyen és sportosabb vezetési élményt biztosítson. A választott kerék- és abroncsméretek nagy hatással vannak minden robogó irányíthatóságára. Annak érdekében, hogy az új X-MAX 300 dinamikus sportteljesítményt nyújtson, és mégis könnyen kezelhető legyen, 15 colos első és 14 colos hátsó kerekekkel látták el. A fékerőt egy 267 milliméteres első és egy 240-es hátsó féktárcsa szolgáltatja.
Az új, prémium felszereltségű X-MAX 300 megalkotása során a legújabb technológiákat használták fel, többek között a Smart Key kulcs nélküli indítást is. Így többé nem kell arra vesztegetned az időt, hogy megtaláld, melyik zsebedbe is raktad a kulcsodat. Az új kettős ülés alatt a kategória egyik legnagyobb tárolórekesze található, amelyben két zárt bukósisak és egyéb tárgyak is elférnek. Extra széles méreteinek köszönhetően egy laptop is belefér, így ideális a hétköznapi munkába járáshoz, ugyanakkor izgalmas jármű a hétvégi szórakozáshoz is.
Az új műszerfalon analóg sebességmérő és fordulatszámmérő található, amelyek átlátható és könnyen értelmezhető információkkal szolgálnak. A középső, többfunkciós LCD-kijelző pedig nagyobb, mint az előző modellé – így minden információ jól látható. A könnyebb kezelés érdekében egy vezérlőkapcsoló található a kormánykaron, amely lehetővé teszi, hogy vezetés közben váltogass a különböző funkciók között. Mindezt anélkül, hogy levennéd a kezed a kormányról. Eszközeid töltését és működtetését pedig az X-MAX 300 praktikus 12 voltos kimenete szolgálja a bal oldali tárolódobozban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »