Volt olyan az életemben, hogy a sajátomon kívül tesztmotor is parkolt otthon, sőt egyik barátom kissé sérült DL650-ese is nálunk lakott. Akkoriban igen nagy garázzsal gazdálkodhattam, mégis komoly volt a nyomor és a logisztika minden alkalommal, amikor mondjuk kellett valami a V-Strom mögötti polcról. Ment a tologatás-húzogatás, mire kicsit arrébb szenvedtem bármelyik motort. Milyen jól jött volna akkoriban az Easy-P Motorbike névre hallgató olasz vállalat bármelyik profi megoldása a motortárolás megkönnyítésére!
Az olasz cég megszámlálhatatlan fajta, általános és egyes motorokhoz specializált rendszert kínál, amelyeknek közös sajátja, hogy miután simán rájuk gurulunk a géppel, azt már könnyedén tudjuk akár oldalirányban is mozgatni. A motor ugyanis legfeljebb az első kerekével ér a talajra. Az alapkivitel az EP-05 névre hallgató, legfeljebb három mázsás és középtámasszal rendelkező motorokhoz alkalmazható. Simán beigazítjuk a nagysztender alá, felhúzzuk rá a motort és máris könnyen tologathatjuk bárhova. Ez a legolcsóbb változat, 319 euróért rendelhető (már ez is százezer forint fölött van!) Amennyiben nehezebb a motorunk, ugyanezt megkapjuk 450 kilóig terhelhető kivitelben is – 349 euróért.
Gyártanak kimondottan oldaltámaszos gépeknek szánt motortároló rendszert, ebből is van sportmotorok számára tervezett változat (EP-02 Easy Sport) és még olyan is, amely speciálisan a Harley-Davidsonok hosszú sztenderéhez lett kialakítva. Létezik olyan fullos motyó is, amely rágurulva azonnal rögzíti az első kereket, könnyen húzogathatjuk vele a legrobosztusabb vasat is – sőt, akár egy emelőhátfalas teherautó platójára is simán felguríthatjuk, és ott szállíthatjuk is! A kínálat csúcsán a helyhez kötött, sínen beforgó BS03 tanyázik a maga 1’099 eurós, vagyis 350’000.- forintos árcédulájával.
A képekre kattintva galériánkban jó néhány egyedi megoldást láthattok a motortárolás specialistájától. Akinek pedig videózni van kedve, annak itt a teljes kínálatot bemutató sorozat mozgás és működés közben:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »