Nagyon sokan hiszik azt, hogy a robogó is egy motor, de ez cseppet sem olyan, mint a rovar és a bogár viszonya. A másik hatalmas tévhit, hogy a robogó biztonságosabb, mint a motor. Maradjunk annyiban, hogy nem érdemes velük jaszkarizni, mert jó nagyot lehet esni és akkor a robogó elég csúnyán tud törni. A jó hír, hogy önmagunk összelegózása után gyorsan meg tudjuk szerelni, mert egy átlagos robogó alkatrész beszerzése általában egyszerű, mivel elég sok modell futkározik standardizált cuccokkal.
A motor és a robogó között számos különbség van, ilyen az idomzat és a felépítés is, illetve a két jármű viselkedése az utakon. A robogók többnyire jobban védenek az időjárási viszontagságokkal szemben. Kis kereküknek köszönhetően elég jól lehet velük lavírozni a városban, de nem várható tőlük olyan menetstabilitás, mint egy motortól, különösen nagyobb sebességnél – már ha lehet egy robogó végsebességét olyan nagy sebességnek nevezni.
Belemehetünk itt a szakmázásba, de nyilván az a kényelmesebb, amit te magad annak találsz. Többnyire viszont elmondható, hogy a robogók üléspozíciója komfortosabb, mivel a lábakat szabadabban lehet mozgatni, és nincs szükség váltásra vagy intenzív fékezésre. A motorok üléspozíciója sportosabb, ami jobb vezetési élményt nyújt, különösen a hosszabb távú utazások során. A motorosok általában nagyobb hangsúlyt fektetnek erre az élményre és a teljesítményre, míg a robogósok a praktikumot és a kényelmet helyezik előtérbe.
A motorosok és robogósok közötti konfliktusok másik forrása a biztonság és a védőfelszerelés kérdése. A motorosok általában komolyabb védőfelszerelést viselnek, mint például protektoros nadrágot, kabátot, kesztyűt és bukósisakot. Ezzel szemben a robogósok gyakran lazábban öltöznek, és csak alapvető védőfelszerelést viselnek, ami növeli a sérülés kockázatát egy baleset során.
Vagy inkább ne versenyezzenek, mert teljesen felesleges. A motorok általában nagyobb teljesítményűek és gyorsabbak, mint a robogók. Ez lehetővé teszi a motorosok számára, hogy dinamikusabban közlekedjenek és nagyobb sebességgel haladjanak. A robogók ezzel szemben gyakran kisebb motorral rendelkeznek, ami alacsonyabb végsebességet és lassabb gyorsulást eredményez, de ez bőven elég a városi cirkálásra.
A motorosok és a robogósok közötti ellentétek ellenére mindkét csoport osztozik a kétkerekű járművek iránti szenvedélyben és szabadságérzetben. Az egyéni választást minden esetben az határozza meg, hogy mi a célunk az adott járművel, illetve melyik testhezállóbb számunkra kialakításának köszönhetően.
Cimkék:
A motorozás összehozza és összeköti a szerelmeseket! Olyannyira, hogy sokan még az esküvőjük tematikájának is közös szenvedélyüket, a motorozást választják. Ahhoz viszont, hogy egy motoros esküvőn minden tökéletesen történjen, érdemes alaposan felkészülni. Ha életetek legemlékezetesebb napján főszerepet kapnak az utcai, veterán vagy sportmotorok, akkor most gyertek velünk egy körre, mert berobogunk a motoros esküvők világába!
Elolvasom »Azt mondják, aki nem tudja pontosan, melyik alkatrészhez melyik szerszám való, nem való autószerelőnek. Ebben persze van némi költői túlzás, a lényeg viszont érthető: általában azokból lesznek a jó szakemberek e téren, akik élnek-halnak a verdákért és járgányokért. Olyan gyerekekből, akik nem akarnak felnőni, és valami olyat csinálnának egész életükben, amit talán még fizetés nélkül is szívesen végeznének. A jó hír, hogy jár érte fizetés, méghozzá akár elég ígéretes is, fontossága és hasznossága révén.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »