Megjelenése óta a világ számos piacán remek eladásokat produkál a KTM legkisebb kalandmotorja, a 390 Adventure. Sőt, az ügyfélelégedettség terén is kimagaslóan teljesít. Aki meg tud vele mentálisan bírkózni, hogy nem szolgálja legalább ezer köbcenti az egóját, az roppant boldogan motorozik a kis KTM-mel. A 43,5 lóerő és a 37 newtonméter a 158 kilós száraz tömeggel megáldott masinát kellő agilitással mozgatja közúton és könnyű terepen is. A futómű a márkától megszokott módon abszolút rendben van – vagyis a motor tényleg hihetetlenül sokoldalú. Erről néhány éve volt szerencsém nekem is meggyőződni – azóta is fel-felmerül bennem, hogy egyszer egy ilyenre ülök át a jelenlegi F 800 GS-emről.
Ráadásul alapból is jól felszerelték a gépet. ABS, kanyar-ABS, elektronikus gáz, többféle vezetői üzemmód, sebességtartó automatika, gyorsváltó, színes TFT bluetooth kapcsolattal – ez azért elég fullos csomag! Egy ideje rebesgetik, hogy a KTM egy jobban- és egy gyengébben felszerelt változatot is megjelentet majd. Az előbbi állítható futóművet kap, utóbbiból pedig “kicsontozzák” az extrákat. Ez utóbbi kivitel jelent most hivatalosan is meg 390 Adventure X néven – egyelőre sajnos csak Indiában.
Egészen egyszerűen oldották meg a feladatot: kivettek a motorból mindent az ABS kivételével – az legalább továbbra is tud off-road módot. A TFT kijelző maradt – de a telefonoddal már az sem tud kapcsolódni. A többiről pedig mind le kell mondani. Ezzel azonban jelentőset lehet spórolni. Egyelőre az indiai árakat ismerjük: ott a nálunk is kapható “sima” kis-adventure 337.000.- rúpiát kóstál, az új X kivitel pedig csupán 280.000.-, ami 17% megtakarítást jelent. Persze az árak nehezen vetíthetők át a hazaira, hiszen a modellt gyártó ország belpiacán a nálunk 2.694.000.- forintos alapár mindössze 1.388.000.- átszámolva. Azaz alig több, mint a fele… Amennyiben a hazai árból vesszük le a 17 százalékot (legyünk optimisták!), akkor idehaza 2,2 millió környékére is lemehetne az ára. Persze mindez sajnos csak teória, hiszen egyelőre azt sem tudjuk, Európában is forgalmazni kívánja-e a KTM a “kicsontozott” kis-kalandorát. Én nagyon remélem, hogy lesz annyi eszük!
Cimkék:
Megszámlálhatatlan olyan koncepciómotor tűnt fel évtizedek alatt a kiállításokon, amelyek nem kerültek gyártásba. Sajnos!
Elolvasom »Egy hölgy a hűtlen férje BMW motorját árulja bosszúból. De vajon igaz a sztori, vagy csupán ügyes marketingfogás?
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »