A világ minden részén tiszta sor, hogy a hatalmas forgalom miatt bedugult utak és a lassan élhetetlen nagyvárosok számára igazi gyógyír lehetne a motorozás népszerűbbé válása. Ázsia nagyvárosai ebből a szempontból igazi pozitív példák – bár más okokból, de ott nagyságrendekkel többen közlekednek kis köbcentis kétkerekűekkel. No meg persze elektromosakkal! (Gondolunk itt elsősorban Kínára.) Európában is hatalmas szükség lenne a több motorkerékpárra – azonban a motorozás veszélyessége sokakat elriaszt. Végre itt egy üdítő példa arra, amikor egy város vezetése valóban cselekszik!
A cselekvés kétlépcsős lesz. Az első az OKTATÁS – annyira jó ezt a szót leírni! Alapvetően szeretnék megváltoztatni az autó- és motorvezetők szokásait. Az autósok ugyanis hosszú ideje úgy közlekednek, hogy elsősorban a többi autóra koncentrálnak – hiszen azok jelenthetik számukra a valós veszélyt. Szemináriumokat indítanak hát a közlekedés résztvevői számára, amelyben valós és hatékony oktatási módszerekkel hívják fel a figyelmet a motorosok helyes észlelésére és kezelésére.
A második tervezett lépés a legveszélyesebb kereszteződések és útszakaszok felderítése és azok valós, fizikai módosítása. Erre a közelmúltban már létrehoztak egy laboratóriumot, amely nem csak a 2022-ben történt halálos motoros baleseteket, hanem valamennyi motorost érintő ütközést elemezni fog. A legrizikósabb helyeken pedig táblákkal és felfestésekkel hívják fel a figyelmet: mire figyeljenek jobban az autósok és a motorosok. A rossz időjárási körülmények esetén veszélyessé váló szakaszokat is jelezni kívánják azoknak, akik a motorozás mellett döntenek – ezzel segítve a dugók csökkentését.
Igazából már csak egyetlen apró bökkenő van. A fenti örömteli sorok nem az Esti Hírlap, hanem az Ajuntement de Barcelona újságban jelentek meg. Ez ugyanis sajnos nem bármely magyar-, hanem konkrétan a spanyol nagyváros terve. Azt gondolom, igazán példát vehetnénk róluk mi is – az időjárásukat nem tudjuk lemásolni, de talán anélkül is javítható a motorozás biztonsága hazánkban is! Ez pedig nálunk is segíthetne a közlekedésen a dugók csökkentésén keresztül.
Cimkék:
A Ducati méltó módon, két limitált Panigale V4 S sorozattal ünnepelte idei versenysport-sikereit. Nos, elkapkodták őket!
Elolvasom »Alig mutatta be a japán gyártó a stílusában megint igen erős CL500 modelljét, már jön is kistestvére, az egyhengeres CL300.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »