A hazai időjárás egyszerre hordozza magán a kontinentális és a mediterrán jegyeket, általánosságban azonban elmondható, hogy inkább az előbbi hatása a mérvadó. Ez egyben azt is jelenti, hogy a négy évszak markánsan elkülönül, noha az utóbbi évtizedekben tapasztalható klímaváltozás hatására az őszi és a tavaszi időszak egyre inkább rövidül. Az évi középhőmérséklet ennek dacára igen kellemes, nagyjából 10 °C körüli, ám a hideg tél és a forró nyár még így is alapjaiban határozza meg hazánk klímáját.
Motorozás szempontjából azonban kiválóak a hazai időjárási körülmények, talán csak a mediterrán éghajlat kedvezőbb ennél. Tapasztalt sofőrök számára ugyanis a tavasszal, illetve ősszel jellemző alacsonyabb hőmérséklet nem jelenthet különösebb akadályt. Száraz idő esetén az útviszonyok tökéletesen megfelelőek lehetnek, csupán arra kell kiemelt hangsúlyt fektetni ilyenkor, hogy korán sötétedik, illetve a rövid nappalok miatt a késő délutáni órákban már jóval hűvösebb van. Megfelelő öltözékkel ugyanakkor ez a probléma könnyedén áthidalható, körültekintő vezetéssel pedig a balesetek is elkerülhetők.
Magyarország időjárása tehát szinte minden tekintetben ideális a motorozáshoz, ám akkor azért érdemes kerülni a két keréken száguldást, amikor az őszi lombhullás idején jelentős csapadék érkezik. E kettő együttes hatására ugyanis egy olyan csúszós felület jöhet létre az aszfalton, amin a haladás még a tapasztalt sofőröknek is gondot okozhat.
Ugyancsak érdemes lerakni a motort, ha hó, illetve jég borítja az utakat. Figyelembe véve, hogy ez egyre ritkábban történik meg és olyankor is maximum pár napig tart a nagy hideg, egyáltalán nem nagy áldozat a biztonságos közlekedés oltárán. Kockáztatni semmiképp sem érdemes, hiszen Magyarország időjárása az év legnagyobb részében kegyes a motorosokkal szemben, így a legbölcsebb, ha azon a pár héten, amikor ez nem így van, inkább más közlekedési formát választunk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »