Online formátumban zajlott le a Ducati következő újdonságának a bemutatása. Az olasz gyártó gondosan felépített websorozatban hétről hétre mutatja be, hogy mivel készül a következő évre. Most az ultimate sportmotorjukon, a Panigale V4R modellen volt a sor, ami a WSBK sorozatban is látható versenymotorhoz lehető legközelebbi modell. Márpedig ha nézed a Superbike szériát, akkor biztosan megvan, hogy a Ducatit egyébként is nehéz most nyers erőben megfogni. De azért csak túrtak rajta még egy egészen kicsit.
Valahogy így eshet meg a címben elővezetett brutális teljesítmény. A V4R persze papíron “csak” 218 lóerő, amit 15.500-nál forog le. De egy hozzá tervezett versenykipufogó-rendszerrel és (a gyári anyag szerint a legutóbbi Shell fejlesztésű, de valószínűleg ez nem ennyire szigorú kikötés) versenybenzinnel, na meg a fordulatszámot 16.500-ig kitolva leadja a 240,5 lóerőt. Állat. Bautistáék valószínűleg jövőre sem az erőtartalék hiányára fognak panaszkodni.
Jópofa érdekesség, hogy a gyártónak azért eszébe jutott, hogy a V4R bár homologizációs céllal készül, azt azért magánvásárlók is használni fogják. Így bekerült a motorba egy érdekes üzemmódkapcsoló, amelynek “Low” és “Full” állása van. Előbbi lekorlátozza a teljesítményt 160 lóerőre, hogy szükség esetén rugalmasabban, békésebben is lehessen vele közlekedni. Utóbbi pedig nyilván mondanunk sem kell, az ami a csövön kifér állás.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »