A kerékpáripar az elmúlt évek alatt jól elkülöníthetően felosztotta a különböző típusú országúti kerékpárokat a felhasználási céljaik szerint. Ezért nem árt tisztában lenni a felhasználási céllal, illetve a különböző modellek adottságaival, hogyha országúti kerékpár beszerzése előtt állunk.
A látszat ne tévesszen meg senkit, mert talán ez az a kategória, amiben a leginkább hasonlítanak egymásra a különböző modellek. De vegyük sorra, hogy milyen sajátoságokkal rendelkeznek, mert ez alapján könnyebben elkülöníthetőek.
Ezt a modellt a sportolók edzéshez használják. Tipikusan az a változat, amu minden versenyformában képes helytállni az időfutam kivételével.
Az Aero modellek hasonlók a Classic változatokhoz, azzal a különbséggel, hogy ezek aerodinamikusabb kialakítással rendelkeznek és a kerékpáros is aerodinamikusabb pozíciót képes felvenni a sajátos vázgeometriából fakadóan. Ezért van az, hogy azok a változatok, amiken minél jobban előre kell hajolni, nem ajánlottak mindenkinek egy bizonyos kor felett. Mert aki 30-40 éves koráig nem ült ilyen biciklin, annak talán soha nem válik kényelmessé az előrehajolt testhelyzet.
A triatlon és az időfutam kerékpárok felépítése és egyes alkatrészei (kerék, kormány, nyereg) jelentősen eltérnek a hagyományos versenybringákétól. Értelemszerűen ezek is profi sporteszköznek számítanak.
A legtöbb embernek nem a versenyszerű sportoláshoz tervezett modellekre van szükségük, hanem ilyenkor a sokkal inkább szabadidős sporttevékenységhez kialakított comfort országúti kerékpár számít befutónak. A kényelmesebb vázgeometria lehetővé teszi, hogy a használója tovább maradhasson fájdalom nélkül a nyeregben, mivel nem olyan megterhelő a használata, mint a már említett típusoké. Ez esetben a ballonosabb gumiknak is nagyobb szerep jut, mivel ezek jobban csillapítják a kisebb nagyobb úthibákból fakadó rázkódást. Hétvégi kiránduláshoz, hobbi felhasználás céljából nem is lehet kérdéses, hogy egy comfort országúti kerékpárt érdemes választani. Ha nem szeretnénk tönkre tenni, akkor ne merészkedjünk rá a földutakra, ahhoz inkább egy trekking kerékpár való!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »