Régi szóbeszéd már a Honda környékén, hogy hamarosan visszatérhet a Transalp. És lássuk be, ha valamikor igazán itt lenne az ideje, hogy ráagasság a legendás nevet egy közepes túraenduróra, akkor az most, ebben a pillanatban van. A szegmens szárnyal, a kategória odaadó szívű rajongói már rég rájöttek, hogy szép és hangulatos egy böhömnagy motor, de ha valaki tényleg bele akar harapni a túraenduró elnevezés mindkét szótagjába, akkor a keskenyebb, könnyebb felépítés felépítés tudja megkönnyíteni az életét. Márpedig a Hondánál lényegében végletek állnak éppen rendelkezésre.
Hiszen VFR800X kilehellte precíz kis lelkét az európai környezetvédelmi előírások vaskos kötetén, ráadásul az sem volt terepképes. Tehát mi marad, ha valaki az országút bájai mellett legalább a könnyű terepmunkába szeretne beleízlelni? Vagy a Honda CB500X, ami a tapasztaltabb (vagy éppen jóltápláltabb) motorosok igényeit nem elégíti ki. Vagy a CRF1100L, ami remek gép, de mégiscsak egy másik véglet. Persze, igen, ott van még az NC750X, de az annyira kizárólag utcai motor, hogy valódi alternatívát nem jelent ebben a közegben.
Mit tehet tehát az, aki a kettő közötti aranyközéputat keresi? Vegyen Yamahát, KTM-et, BMW-t? Bizonyára összecsettintettek egy koronavírustól sújtotta online meetingen a Honda legfelső irodáinak vezetői és azt mondták: na azt már nem! Valahogy így történhetett, hogy az Egyesült Államokban újra levédették a Transalp nevet. Újra, hiszen a korábbi védjegy immár öt éve lejárt a nagy vízen túl. Ugyanezt korábban már Japánban is meglépték, Európában pedig egészen egyszerűen eddig erre még nem volt szükségük. De mit is jelent ez? A RideApart magazin cikke szerint azt súgták nekik erősen japán akcentusú kismadaraik, hogy már akár idén bemutatkozhat az új Transalp. Milyen lesz? Ezt még senki nem tudja, de éppen egy éve kerültek elő az NC850 sorkettes blokk szabadalmi tervei. Véletlen?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »