Ha van olyan gyártó, amelynek a motorjaitól joggal várjuk el, hogy ne csak jók legyenek, hanem szépen is muzsikáljanak, akkor az Harley Yamaha. Végtére is házon belül is bőven akadnak olyan nagytudású szakemberek, akik tudják, hogy mi a szép a fülnek, és ezt képesek is átültetni tudományos alapokra. Az megújult MT-09 blokkból kieredő hanghatásokat nem is bízták a véletlenre.
A Yamahánál a mérnökök az úgynevezett Jin-Ki Kanno filozófiát követték, amikor muzikalitást kölcsönöztek a kiáramló gázok mellé. Ez a tömény, marketingszagú kifejezés valójában azt takarja, hogy az érzékszerveink (ezesetben fülünk) stimulálásával azt a hatást akarják erősíteni, hogy úgy érezzük magunkat, mintha szinte eggyé válnánk a motorral. Annyira nem is butaság erre építeni, nem igaz?
Ezesetben ez két fő fejlesztési irányt takar. Az elsőben minden zavaró egyéb mechanikai zajt igyekeztek a lehető legminimálisabbra csökkenteni, hogy semmi ne vegye el a show-t az új, 890 köbcentis, soros háromhengeres blokk elől. A második szakaszban pedig egy kamrás kipufogórendszert fejlesztettek, valamint egy orgona ihlette szívócső rendszert. Az igazán érdekes talán mégsem ez. Hanem az arra való rávilágítás, hogy egy motorkerékpár esetében milyen nagy hangsúlyt fektetnek arra a gyártók, hogy nekünk tetsző hangokat préseljenek át nekünk az Euro5 rácsain. És tényleg. Ma már alig hallani varrógép hangú, gyári kipufogós motort.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »