Kaptunk a BMW-től egy aranyos kis sajtóközleményt, amiben a Definition CE 04 névre keresztelt terveiket mutatják be. “Újragondolt kétkerekű városi mobilitás” – nem keveset állít a felütés. De mi is ez? A német márka háza táján régóta dolgoznak egy újszerűnek szánt elektromos robogón. Három évvel ezelőtt ennek volt az előfutára a Concept Link névre keresztelt jármű, amit a Concorso d’Eleganza Villa d’Este eseményen mutattak be. Akkor, a futurisztikus megjelenésű jármű legnagyobb dobása az volt, hogy ez aztán majd kommunikál a többi járművel, sőt, valamilyen formában majd az önvezetés is megjelenik rajta. Ez a rész egyelőre kimaradt. A futurisztikus dizájn és néhány okos megoldás viszont maradt.
Ilyen okos megoldás a jelenleg piacon lévőkhöz képest mérve kifejezetten lapos kialakítású akkumulátor. Ennek két fontos hozamánya a már ránézésre is a szokásosnál hosszabb tengelytáv, valamint az alacsonyan tartott súlypont. Valamint még egy, a robogózás szempontjából nézve rendkívül fontos képesség megőrzése. A nagyrobogókéhoz hasonló méretű tárolóegység.
A Definition CE 04 ugyan még mindig csupán tanulmánymotor státuszban van, de kifejezetten szériaközeli állapotban. Azaz hamarosan megkezdődnek a közúti tesztelések, majd belátható időn belül lesz belőle valami. Amit már most látunk rajta, hogy kifejezetten a kütyübarát közlekedőket tartják szem előtt. Akkora, 10,25″-os kijelző van rajta, amin már tisztességesen lehetne akár filmet is nézni. A BMW e-robogójának másik érdekes tulajdonsága az ülése, amely nem lépcsőzetes kialakítású. Bár elvben kétszemélyes, de az igazi truváj az benne, hogy így sokkal kevésbé marginális kérdés a vezető láb- és karhossza.
Cimkék:
Nem, sajnos nem a klasszikus értelemben vett motoros arc az Egyesült Államok 46. elnöke, de Joe Biden tagadhatatlanul szereti a motorokat.
Elolvasom »A következő évre sokat frissített a Honda az NC750X modellen. A dizájn mellett a belbecs is fejlődött, közben a tömege 6 kilogrammot csökkent.
Elolvasom »A KSR csoport teljesen ugyanarra a műszaki alapra két teljesen más jellegű 125-ös motort dobott piacra. Lássuk, milyenek lettek!
Elolvasom »Elképesztő árubőség és magas szakértelemmel összeválogatott termékek hada jellemzi a cseh tulajdonú MOTOZEM áruházat.
Elolvasom »Az angol motorkerékpár gyártás 140 éves története egy helyen. Beszámolónk a brit Nemzeti Motokerékpár Múzeum érdekességeiről sok fotóval.
Elolvasom »Az alig néhány éve létező márka 2023-ra olyan parádésan sikerült klasszikussal rukkolt ki, hogy az hihetetlen. Ő a Cromwell 1200.
Elolvasom »