Néhány napja mi is beszámoltunk egy nagy port kavart eseményről. Miszerint Parádsasvár polgármestere a helyi lakosok aláírásával felfegyverkezve végletes megoldást keres arra, hogy a motoros szezonban megnövekedett zajjal leszámoljanak. Szerinte a megoldás a motorosok kitiltása a 24-es útról Galyatető-elágazás és Parádsasvár-elágazás között márciustól novemberig. Kérdéseinkkel mi is kerestük Holló Henriket a község vezetőjét. És válaszolt is néhány kérdésre. Na nem nekünk. A Gyöngyös TV Aktuális című műsorában hangzott el néhány szó tőle.
Noha hiába jeleztük neki, hogy örömmel és változtatás nélkül közölnénk szavait, amely így elérhetne több tízezer motorost. A hatékony, minden érintett fél érdekét jelentő kommunikációt nem csak felénk mellőzi a polgármester úr. A Motoros Érdekvédelmi Egyesület szakmai alapokon nyugvó egyeztetés céljából több ízben is kereste Holló urat. Tudomásunk szerint eddig hiába.
Ám a Gyöngyös TV-nek adott nyilatkozatából legalább hozzájutottunk némi információhoz. Eszerint az általa leadott aláíró íveket 346 fő írta alá Parádsasvár, Parád és Bodony lakói közül. Tehát a három település 3314 lakosságának hozzávetőlegesen 10%-a. De ennél sokkal fontosabb, hogy kimondja „azokat nem szeretnénk itt látni, akik nem gyári kipufogóval közlekednek, meg azokat, akik sisakkamerával felveszik, hogy a patkókanyarban 160-nal mennek.” Na de hölgyeim és uraim! Legyen akármilyen is a kommunikáció és akármennyire is fájdalmas ötlet a teljes tiltás, egy fontos dolgot azért értsünk meg! Ezeken a településeken emberek élnek, akiket a mindennapi életükben zavar a zaj. A mi zajunk. Legyünk mi a civilizáltabbak, és mutassuk meg, hogy megértettük a jelzést! Tegyük be azt a fránya DB killert és a lakott településeken engedjük egy kicsit jobban vissza a gázt! Mert ez most nem arról szól, hogy ki az izmosabb faszagyerek. Ha tényleg ennyin dől el az ideális kecske/káposzta felállás, rajtunk ne múljon…

Kiemelt kép: police.hu
Cimkék:
A pontos szám természetesen megmondhatatlan, de a kutatók szerint akár 260 ezer új fertőzött is lehet a Sturgis Rally látogatói között.
Elolvasom »Készül a Husqvarna Norden 901 és továbbra is úgy néz ki, mintha egy nagyon vagány, fullos KTM 790 Adventure lenne.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »