Na tessék, már megint lehetősége adódott a hazai sajtó bulvárosabbik szekciójának arra, hogy egy kicsit rajtunk csámcsogjanak! Maga az eset mellett egyébként nem is könnyű szó nélkül elmenni. Mint ahogy téves következtetéseket levonni sem. Egy motoros társunkat ugyanis a héten baleset érte a tihanyi Kenderföld utcában. Eddig semmi kirívó, ugye? Sajnos heti szinten többször is beszámolhatnánk ilyen jellegű hírekről. A rendőrség sajtóosztálya azonban megadta a szükséges löketet a hírveréshez.
Egészen pontosan azt, hogy az alábbi képen látható, rosszul járt vörös CBR600RR tulajdonosa bizony nem ismeretlen számukra. Megerősítették, hogy az augusztus 11-én bekövetkezett baleset előtt egy nappal, azaz augusztus 10-én keménytételes gyorshajtáson kapták. Egészen pontosan 236 km/h sebességgel közlekedett a 8-as számú főúton, ahol ugye a közlekedési szabályok ezt 90-ben korlátozzák. Ez bizony több, mint kétszeres sebességtúllépés, jár a háromkilós csekk. Pipa. Továbbá azt sem átalltak közzétenni, hogy egykerekezett a gaz. Noha akármennyire félelmetes cselekménynek tűnik külső szemlélő számára: a KRESZ nem tér ki arra, hány keréknek kell a földet érintenie vezetés közben.*
Na, de hogy ennek mi köze van a másnapi, azaz a keddi balesethez? Semmi. Ez az úgynevezett mocsokbulvár. A sejtetés és az arra alapozás, hogy az olvasó összekapcsolja ezt a saját agyában. Mert vélhetünk felfedezni mintát, kiálthatunk karmát, barmot és minden gyorshajtó tarkónlövés általi azonnali halálát, a két eset között akkor sincsen közvetlen párhuzam. Motoros társunk rossz döntést hozott. Igen, egymás után többször is. De ő, most 28 évesen megfizeti az árát. Súlyos sérülésekkel vitték kórházba, miután a 30-as sebességet átlépve (a sajtóban úgy fogalmaznak jelentősen, de ezt nem tudjuk mit takar, hiszen már a 45 km/h is 150%-os tempót jelentene) egy személygépjármű kikanyarodott elé egy parkoló felé tartva. Az autóban tartózkodók között szerencsére senki nem sérült meg. Kommentelés előtt pedig kérünk titeket, tartsátok tiszteletben, hogy a balesetet szenvedett motoros is ember. Valakinek a fia, testvére, kollégája, barátja.
*kiegészítés: ez persze nem azt jelenti, hogy nem fognak megbüntetni érte. „A közlekedésben részt vevő jármű vezetője köteles járművével úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat a közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon és ne zavarjon.” (KRESZ 3.§ (1) c) pont) „Továbbá a járművel a forgalmi, az időjárási és a látási viszonyoknak, valamint az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra.” (KRESZ 25. § (1) )
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »