Persze van már ilyen. A BMW ECALL technológiája lényegében mindent tud, amit a Help Connect kínál. Amiért fontos ez a fejlesztés, hogy ami eddig a bajor márka privilégiuma volt, az ezáltal szélesebb körben elterjedhet. A Bosch fejlesztésének alapelve, hogy a balesetet érzékeli és automatikusan segítséget hív. Így pedig a lehető legkevesebb időveszteséggel érkezhetnek meg a mentők rosszul járt motoros társunkhoz.
A rendszer lényege, hogy a gyártó egy intelligens balesetérzékelő algoritmust fejlesztett, ami a motor dőlésszög érzékelőjéből származó adatokra támaszkodik. Amikor a kritériumoknak megfelelnek az számok (lassulás, dőlésszög), akkor a Help Connect a motoros telefonjához csatlakozik egy alkalmazáson keresztül. Ekkor a vészhívás befut a Bosch Service Centerbe.
Az alkalmazás egyfelől a helyadatokat továbbítja, másfelől olyan előre tárolt információkat a motoros egészségügyi állapotáról, amelyek nagyban segíthetik a kiérkező mentők dolgát. Úgy mint krónikus betegségek, vércsoport vagy éppen gyógyszerallergiák. De akár azt is be lehet állítani, hogy meghatározott kontaktokat is értesítsen ilyen esetben. Természetesen miután a baj megtörtént, először a balesetet szenvedett motorossal próbálnak kapcsolatba lépni, de ha ez nem sikerül, már megy is a jelzés. A Help Connectet először Európában vezetik be. A listán egyelőre nem szerepel Magyarország, de talán egy következő körben mi is felkerülünk a térképre.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »