Aki esetleg nem követte volna nálunk, hogy mi is az az Africa Eco Race, annak elmondom: egy ultrakemény, 4.000 km hosszú tereprali, amit 12 szakaszra bontva teljesítenek a versenyzők. Még egy népszerű, ráragadt szlogenje is van. Az igazi Dakar – emlegetik. Majd két hét móka és tömény szívás sziklás és homokos talajon, ahová kipróbált profik járnak. Ezt a motorversenyt teljesítette Nicola Dutto, aki egyébként kerekesszék segítségével éli a mindennapi életét. Minden induló előtt le a kalappal, de előtte aztán porig süllyesztjük a sipkát tiszteletünk jeléül!
Nicola Dutto még 2010-ben sérült meg úgy az Italian Baja motorversenyen, hogy deréktól lefelé azóta sem tudja mozgatni a végtagjait. Ennek ellenére végignyomta az Africa Eco Race-t, ahol a 66 motoros indulóból ő a 47. helyen ért be a célba. És mindezt 50 évesen.
Persze ehhez szüksége volt némi többlet segítségre és néhány okos megoldásra. A speciálisan átalakított KTM 450 EXC-F leglátványosabb átalakítása egy olyan keret, ami helyén tartotta a lábait. De szüksége volt még egy szénszálas műanyagból készült deréktámaszra, kézzel vezérelhető Rekluse automata kuplungra, a futóművet úgy kellett beállítani, hogy abból ő értelemszerűen nem tudott kiállni és meg kellett oldani, hogy a hátsó féket is kézzel tudja működtetni.
Ezen felül egy “szellem motoros” is segítette őt, aki tartotta vele a cseppet sem lassú tempót. Csupán arra az esetre, ha elesik, akkor legyen segítsége, hogy folytatni tudja a versenyt. Nicola Dutto saját bevallása szerint számára Mauritánia volt a legnehezebb, ami fizikálisan és mentálisan is megviselte őt. Végül azt a megoldást találta az ottani szakaszokon, hogy a kamionosok által kivájt útvonalon nyelezte a gázkart, mintha csak motocross versenyen lenne.
“Ha valaki motivációt talál az én történetemben, az jó. Nekem egészen egyszerűen az nem volt opció, hogy nem ülök vissza a motorra. Számomra ez volt az egyetlen választási lehetőség. Aki egyszer motoros volt, az mindig motoros lesz.” – nyilatkozta Nicola Dutto saját magával kapcsolatban.
Fotók: Africa Eco Race
Cimkék:
"Go big or go home" - tartják a Harley-Davidson háza táján, és ezt egy 2'147 köbcentis V2-es blokkal alá is támasztják.
Elolvasom »Sok mindent megtudtunk már sorozatunkból a modern motorolaj felépítéséről. Következzen egy igazán izgalmas téma: az adalékok mágiája.
Elolvasom »A prémium szegmensben éllovas SCHUBERTH legújabb bukója teljesen új fejlesztésként, elődeit mindenben felülmúlva lép a piacra.
Elolvasom »A Motochargebar telefontartóit Magyarországon fejlesztik, ráadásul folyamatosan. Az idei évre ismét jobbak lettek, mint valaha!
Elolvasom »Amennyiben az Onroad.hu olvasójaként részt veszel a Protektor motoros baleset-biztosítás játékában, akár ingyen lehetsz biztonságban egy évig!
Elolvasom »Az olasz Spyke prémium túraruháiból két kabátot mutatunk be, amelyekben nyugodtan nekimehetsz motorral a nagyvilágnak.
Elolvasom »