Mára egy kicsit eltávolodtunk a kilencvenes és a kétezres évek elején dívó motorépítési stílusoktól. Emlékeztek még? Nagy kerék, hegyes formák, krómhegyek, brutál széles hátsó gumi. Na Indian Larry volt az, aki úgy lett – egyébként méltán – híres, hogy nem feküdt le ezeknek a divatirányzatoknak. Ő a jól bevált öreg iskolát nyomta, mégis olyan részletgazdagon, olyan ötletesen, hogy a munkái egyedülállóak voltak. Ha a művész úr ma is élne, akkor biztosan nem vintage motorokat és bobbereket rakna össze, hanem vinné tovább a saját stílusát! Az elkészült munkái azóta még jobban felértékelődtek: kettőt közülük hamarosan Las Vegasban aukcióra bocsátanak, és várhatóan valaki egy halom pénzt fog fizetni értük.
Kétségtelen, hogy mind a kettő motor rendkívül értékes. Nem csak a beléjük fektetett munka, a különlegesség, hanem a hozzájuk járuló, kiemelkedő eszmei értékük miatt is.
A Grease Monkey azért emelkedik ki a mester alkotásai közül, mert ezt a motort ő saját magának építette, még 1998-ban. Szóval ez volt az az egyébként 1956-os születésű Panhead, amivel sokan látták New Yorkban jönni-menni.
Amikor elkészült, akkor az Easyriders magazin egyenesen címlapon hozta le. Annyira jelentősnek tartották, hogy úgy gondolták, hogy ennek a motornak a hatására visszatérhet az 1950-es évek custom kultúrája. Vicces, hogy valahol igazuk lett.
Indian Larry 2004-ben elkészült munkája egy igazán rendhagyó darab. Azt nyilván az első pillanatban kiszúrtad, hogy a váz konkrétan láncelemekből van felépítve. De azért akad még ott fifika: nézd csak meg jó alaposan mindkét hengerfejet! Amíg az egyes henger egy Panhead, addig a hátsó egy Shovelhead. Hát ilyen agyament fickó volt ez a Lawrence DeSmedt Larry.
A motor különlegességéhez azonban egy 15 évvel ezelőtti tragédia is hozzájárul. A Chain of Mystery névre hallgató gép volt Indian Larry utolsó munkája, mielőtt egy stunt bemutatón leesett a motorjáról és életét veszítette.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »