Vannak az életben nagy kérdések. Vajon milyen megoldást találunk a közelgő klímakatasztrófára? Nem tudjuk. Mikor költözik az első ember a Marsra? Ezt sem tudjuk. Szükség van-e 180 lóerős enduróra? Persze hogy van nincs. Márpedig ez utóbbi létezik. És akár hiszed, akár nem, a tulajdonosának határozott célja van a Super Enduro névre keresztel szörnyszülöttel.
Persze az imént mocskos bulváros túlzásba estem. Valójában nincs ez 180 lóerő, csupán 177. Az LC8 blokk a vázzal együtt eredetileg KTM 1290 Super Duke R-ként látta meg a napvilágot. A motor építője, Jiří Heiník azonban egy agilis endurót faragott belőle. Úgy fogalmazott, hogy nem nagyobb egy 450-es KTM-nél.
A felesleges holmik ledobálása mellett természetesen az utcai WP futómű sem maradhatott. Helyette a Super Adventure 48mm-es, állítható futóműve került beépítésre. A felniket Kimeo küllős darabokra cserélte, és olyan bütykös gumikat tett rá, hogy kiszúrja a szemed. A sárvédőt magasított csőrre cserélte, került fel rajtszámtartó, a világítást egyszerű LED-es egységre váltotta. A terepes nehézbombázó tömegére azért kíváncsiak lennénk.
De mire fel ez a hűhó? Miért építette meg Jiří Heiník az 1290-es Super Enduro gépet? Azért, hogy elinduljon vele a Föld talán legkeményebb hard enduro versenyén, a terepmotorozás Iron Man versenyén, az Erzbergrodeón.
A rendezvényen minden évben 1500 keménytökű versenyző indul. A fő esemény a Hare Scramble, ahol a 35 kilométeres távot átlagosan másfél óra alatt teljesítik az indulók. Érdemes rápillantani a fenti videóra, hogy miről is van szó!
Cimkék:
Az olasz Gianni Falco immáron két évtizede készít motoros lábbeliket. Palettájuk lefedi az igényeink 100 százalékát, és már itthon is kaphatóak!
Elolvasom »Sorozatunk második részében elkezdjük megismerni, hogy egyáltalán hogyan és milyen alaptermékekből készül el egy mai modern motorolaj.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »